“Bez ohledu na to, v jaké míře a v jakých oblastech jsou klienti omezeni ve svéprávnosti, mají právo na informace o účelu a přínosu očkování, včetně možných vedlejších účinků či případných omezeních. Tyto informace jim musí být podány takovou formou, aby jim mohli porozumět. Zdravotníci by měli především spolupracovat se zaměstnanci zařízení sociálních služeb, kteří konkrétní klienty znají a ví, jaký způsob komunikace je nejvhodnější. Informace se nemusí podávat pouze těm klientům, kteří je z důvodu svého zdravotního postižení vůbec nejsou schopni vnímat,” vysvětluje zástupkyně ombudsmana.
Pokud je klient omezen ve svéprávnosti v oblasti rozhodování o poskytnutí zdravotních služeb, musí kromě něj souhlasit s očkováním také jeho opatrovník. To neplatí pouze v případě, kdy není pochyb, že klient podaným informacím porozuměl a že si uvědomuje následky svého rozhodnutí. Pokud by s očkováním opatrovník klienta nesouhlasil, lze podat návrh k opatrovnickému soudu, který posoudí, zda jsou výhrady opatrovníka odůvodněné.
Více informací ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tisková zpráva