Služba je určena lidem se sluchovým postižením, lidem se sluchovými potížemi (typicky senioři) nebo např. cizincům, kteří ovládají český jazyk, ale mají obtíže s mluvenou češtinou a upřednostňují psanou formu komunikace. Při využití této služby jsou slova pracovníka na infolince Kanceláře veřejného ochránce práv profesionálně přepisována a volající (stěžovatel) si je čte na svém přístroji (telefonu, monitoru počítače). Přepis probíhá v reálném čase, hovor je tak rovnou převáděn do psané podoby.
Na webových stránkách veřejného ochránce práv je v kontaktech (www.ochrance.cz/kontakty) umístěn odkaz na službu. Zájemce, v něm zadá své telefonní číslo a vyčká na zpětné zavolání. Telefonát přijme a může začít mluvit. Reakce a odpovědi od pracovníka infolinky se mu objeví v psané podobě na monitoru. Hovor prostřednictvím transkriptu je bezplatný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva