Obchvat Chrudimi je součástí komunikace I/37, která vede z Trutnova přes Hradec Králové, Pardubice a Chrudim až do Žďáru nad Sázavou. Tato silnice je zatížena nejintenzivnější dopravou v Pardubickém kraji a zvláště Chrudim se dlouhodobě potýkala s častými dopravními zácpami a zvýšenou nehodovostí.
Nový obchvat o délce necelých šesti kilometrů umožní rychlejší a kvalitnější napojení spádové oblasti na dálnici D11 a zlepší život lidem v Chrudimi a blízkých Medlešicích. Stavba obchvatu začala v březnu 2013, vysoutěžená cena je 1,270 miliardy korun bez DPH. Prozatím jde o polovinu obchvatu, druhá by se měla začít stavět v druhé polovině roku 2017.
V roce 2016 by mělo jít do rozvoje dopravní infrastruktury přes 65 miliard korun.
Vláda považuje investice do infrastruktury za jednu ze svých priorit, díky které se daří zlepšovat hospodářský růst i zaměstnanost.
Návrh státního rozpočtu pro příští rok počítá s investicemi do dopravní infrastruktury ve výši 47,1 miliard korun, další zdroje půjdou z finančních prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Více než 14 miliard korun získá Česká republika z fondů Evropské unie. Celkem půjde na dopravní stavby více než 65 miliard korun.
Úspěšně dokončené dopravní stavby v roce 2015
Silniční infrastruktura (velké stavby uvedené do provozu v roce 2015):
• D1 modernizace – úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava
• D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš
• R6 Lubenec – Bošov
• R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády
• R46 MÚK Vranovice – Kelčice, MÚK Brodek
• I/11 Mokré Lazce – hr. okr. Opava-Ostrava
• I/19 Žďár nad Sázavou – Mělkovice, přeložka
Železniční infrastruktura (stavby uvedené do provozu v roce 2015). Vzhledem ke značnému rozsahu staveb na železniční síti uvedených do provozu v roce 2015 jsou v následujícím výčtu uváděny pouze nejvýznamnější z nich:
• Modernizace trati Praha-Běchovice – Úvaly
• Optimalizace trati Praha-Bubeneč – Praha-Holešovice
• Výstavba zastávky Praha – Kačerov
• Rekonstrukce trati Praha-Smíchov – Rudná - Beroun
• Úprava železniční stanice Český Brod
• Železniční uzel Ústí nad Orlicí
• Modernizace IV. Tranzitního železničního koridoru (úseky Tábor – Sudoměřice u Tábora, Horusice – Veselí nad Lužnicí
• Zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
• Zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové v úseku Stéblová – Opatovice
• Rekonstrukce regionálních tratí (úseky Křížany – Karlov pod Ještědem, Harrachovský tunel, stanice Litoměřice horní nádraží, Liberec - Tanvald)
• Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (na tratích Frýdlant n. Ostr. – Ostravice, Hradec Králové – Turnov, České Velenice – Veselí nad Lužnicí)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva