Vláda pokračuje v rozvoji dopravní infrastruktury, premiér Sobotka dnes otevřel první část obchvatu Chrudimi

16.12.2015 14:19 | Zprávy

Předseda vlády ČR B. Sobotka otevřel dnes 16. prosince 2016 první část nového obchvatu města Chrudim. Dokončení této dopravní stavby významně uleví obyvatelům města a zlepší dopravní situaci na Královehradecku i napojení na dálnici D11. Společně s premiérem se otevření obchvatu účastnili ministr dopravy Dan Ťok, generální ředitel ŘSD Jan Kroupa, hejtman Netolický a zástupci místní samosprávy.

Vláda pokračuje v rozvoji dopravní infrastruktury, premiér Sobotka dnes otevřel první část obchvatu Chrudimi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bohuslav Sobotka

Obchvat Chrudimi je součástí komunikace I/37, která vede z Trutnova přes Hradec Králové, Pardubice a Chrudim až do Žďáru nad Sázavou. Tato silnice je zatížena nejintenzivnější dopravou v Pardubickém kraji a zvláště Chrudim se dlouhodobě potýkala s častými dopravními zácpami a zvýšenou nehodovostí.

Nový obchvat o délce necelých šesti kilometrů umožní rychlejší a kvalitnější napojení spádové oblasti na dálnici D11 a zlepší život lidem v Chrudimi a blízkých Medlešicích. Stavba obchvatu začala v březnu 2013, vysoutěžená cena je 1,270 miliardy korun bez DPH. Prozatím jde o polovinu obchvatu, druhá by se měla začít stavět v druhé polovině roku 2017.

V roce 2016 by mělo jít do rozvoje dopravní infrastruktury přes 65 miliard korun.

Vláda považuje investice do infrastruktury za jednu ze svých priorit, díky které se daří zlepšovat hospodářský růst i zaměstnanost.

Návrh státního rozpočtu pro příští rok počítá s investicemi do dopravní infrastruktury ve výši 47,1 miliard korun, další zdroje půjdou z finančních prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Více než 14 miliard korun získá Česká republika z fondů Evropské unie. Celkem půjde na dopravní stavby více než 65 miliard korun.

Úspěšně dokončené dopravní stavby v roce 2015

Silniční infrastruktura (velké stavby uvedené do provozu v roce 2015):

•        D1 modernizace – úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava

•        D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš

•        R6 Lubenec – Bošov

•        R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády

•        R46 MÚK Vranovice – Kelčice, MÚK Brodek

•        I/11 Mokré Lazce – hr. okr. Opava-Ostrava

•        I/19 Žďár nad Sázavou – Mělkovice, přeložka

Železniční infrastruktura (stavby uvedené do provozu v roce 2015). Vzhledem ke značnému rozsahu staveb na železniční síti uvedených do provozu v roce 2015 jsou v následujícím výčtu uváděny pouze nejvýznamnější z nich:

•        Modernizace trati Praha-Běchovice – Úvaly

•        Optimalizace trati Praha-Bubeneč – Praha-Holešovice

•        Výstavba zastávky Praha – Kačerov

•        Rekonstrukce trati Praha-Smíchov – Rudná - Beroun

•        Úprava železniční stanice Český Brod

•        Železniční uzel Ústí nad Orlicí

•        Modernizace IV. Tranzitního železničního koridoru (úseky Tábor – Sudoměřice u Tábora, Horusice – Veselí nad Lužnicí

•        Zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice

•        Zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové v úseku Stéblová – Opatovice

•        Rekonstrukce regionálních tratí (úseky Křížany – Karlov pod Ještědem, Harrachovský tunel, stanice Litoměřice horní nádraží, Liberec - Tanvald)

•        Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (na tratích Frýdlant n. Ostr. – Ostravice, Hradec Králové – Turnov, České Velenice – Veselí nad Lužnicí)

•        Zvýšení trakčního výkonu 12 trakčních napájecích stanic

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Distribuce vybudovala v Dětmarovicích moderní transformovnu za 630 milionů korun

16:14 ČEZ Distribuce vybudovala v Dětmarovicích moderní transformovnu za 630 milionů korun

Společnost ČEZ Distribuce uvedla do provozu novou moderní transformovnu 110/22 kV v Dětmarovicích. V…