„Rozhodnutí centrální komise vřele vítáme, protože dosud uvažované varianty trasy v kritickém úseku Dejvice-Veleslavín slibovaly místním obyvatelům výraznou zátěž buď během výstavby, nebo po uvedení trati do provozu. Varianta tunelů vedených pod čtvrtí Střešovice tyto dopady naopak minimalizuje, protože umožňuje nasadit obdobnou razicí technologii jako při prodloužení metra do Motola nebo při výstavbě tunelů u Ejpovic. Toto řešení by navíc zkrátilo i jízdní doby v tomto úseku,“ vysvětluje náměstek ředitele stavební správy západ SŽDC Bohuslav Stečínský.
Všechny podpovrchové varianty však navyšují investiční náklady oproti variantě plně povrchové o více než 3 miliardy Kč, což komplikuje snahu financovat tento projekt částečně z fondů Evropské unie. Ministerstvo dopravy proto klade důraz právě na prokázání ekonomické efektivity, které je podmínkou tohoto způsobu financování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva