Železniční přejezdy na trati Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice jsou díky modernizaci bezpečnější

12.05.2015 17:31 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila modernizaci železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavním přínosem projektu je především zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

Železniční přejezdy na trati Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice jsou díky modernizaci bezpečnější
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

Projekt vycházel z priorit Operačního programu Doprava, který si klade za cíl zkvalitnit železniční dopravu mimo transevropskou dopravní síť. Jeho smyslem je především zvýšit bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, snížit vliv lidského faktoru a centralizovat zabezpečovací zařízení. Dalším pozitivním dopadem je také zvýšení plynulosti železničního a silničního provozu.

„Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 km/h a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších 30 km/h na 50 km/h,“ shrnul detaily generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci patnácti světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí se silničními komunikacemi různých kategorií. Součástí projektu byla také obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.
"Na přejezdech bylo instalováno české přejezdové zabezpečovací zařízení typu PZZ-RE s tím, že funkčnost všech přejezdů bude nyní dálkově kontrolována z jediného místa, konkrétně ze stanice Frýdlant nad Ostravicí," popsal technické detaily generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Celkové náklady projektu Železniční přejezdy na trati Frýdlant n. O. – Ostravice činí 179 578 611 Kč bez DPH. Výstavbu spolufinancovala Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to až do výše 126 687 858 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

22:03 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

První listopadový den nastoupilo do kasáren Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově 260 n…