Projekt vycházel z priorit Operačního programu Doprava, který si klade za cíl zkvalitnit železniční dopravu mimo transevropskou dopravní síť. Jeho smyslem je především zvýšit bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, snížit vliv lidského faktoru a centralizovat zabezpečovací zařízení. Dalším pozitivním dopadem je také zvýšení plynulosti železničního a silničního provozu.
„Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 km/h a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších 30 km/h na 50 km/h,“ shrnul detaily generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci patnácti světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí se silničními komunikacemi různých kategorií. Součástí projektu byla také obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.
"Na přejezdech bylo instalováno české přejezdové zabezpečovací zařízení typu PZZ-RE s tím, že funkčnost všech přejezdů bude nyní dálkově kontrolována z jediného místa, konkrétně ze stanice Frýdlant nad Ostravicí," popsal technické detaily generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.
Celkové náklady projektu Železniční přejezdy na trati Frýdlant n. O. – Ostravice činí 179 578 611 Kč bez DPH. Výstavbu spolufinancovala Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to až do výše 126 687 858 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva