Objeví-li se na výrobku během dvou let od zakoupení vada, máte právo obrátit se na prodejce a zboží u něj reklamovat. Prodejce má následně povinnost vadu posoudit a reklamaci vyřídit. „Je důležité si uvědomit, že pokud lze výrobek snadno opravit, může být reklamace vyřízena opravou. Prodejce nemusí hned automaticky vrátit peníze či dodat nový kus zboží,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Je pravda, že reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů. Často se ale opomíjí skutečnost, že zákon prodejci ukládá, aby reklamaci řešil bez zbytečného odkladu. Vyřízení reklamace až třicátý den lhůty by tak mělo být spíše výjimečnou záležitostí. „Ne všichni prodejci se ale tímto pravidlem řídí, a spotřebitelé tak často musí podstupovat dlouhé reklamační procesy, a to i v banálních záležitostech,“ dodává Lukáš Zelený.
V posledních letech proto prodejci uvedli na trh službu takzvané bleskové či okamžité výměny. Na první pohled to vypadá velmi lákavě. Spotřebitelům povětšinou slibují, že jejich reklamace bude vyřízena ještě týž den a že namísto možné opravy jim bude dodán nový kus daného výrobku. Při bližším zkoumání jsou však podmínky služby přinejmenším zarážející, nápadně totiž připomínají podmínky zákonné reklamace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva