Pokud jste si objednali zboží a přepravu zajistil prodejce, odpovídá za stav zakoupeného výrobku až do okamžiku, kdy jej převezmete. Proto i poškození způsobené dopravcem jde na vrub prodejce. Prohlášení, že balík přišel nepoškozený, které podepisujete při jeho převzetí, přitom potvrzuje jen nepoškozenost vnějšího obalu. Z jeho perfektního stavu nelze vyvozovat, že stejně je na tom i obsah balíku. Ovšem zjevně poškozený balík je vhodné nepřebírat.
Otevřete-li doma balík a zjistíte, že zboží je poškozené, měli byste o tom prodejce informovat co nejdříve, aby případně mohl požadovat náhradu škody po dopravci. „Jinak se vystavujete riziku, že budete třeba i jen částečně nést odpovědnost za škodu, která prodejci vznikne vaší nečinností,“ upozorňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Pro prodejce byste měli stav zboží zdokumentovat například fotografiemi. Někteří lidé dokonce pořizují videozáznam převzetí zboží, včetně celého rozbalování.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva