Smlouvu se svým operátorem můžete ukončit a přenést telefonní číslo k jinému velmi jednoduše. Stačí, když navštívíte prodejnu budoucího operátora a tam sdělíte své přání přenést k němu telefonní číslo. V prodejně už s vámi vše potřebné vyřídí. Pokud nechcete nebo nemůžete dojít do prodejny třeba kvůli přetrvávající pandemické situaci, lze tyto požadavky vyřešit i po telefonu.
Co budete k přenesení telefonního čísla potřebovat? Stačí vám znát současné telefonní číslo a ověřovací kód účastníka – zkráceně OKU, který získáte v aplikaci u stávajícího operátora nebo vám jej operátor sdělí. Připravte si i průkaz totožnosti kvůli kontrole osobních údajů. Termín přenesení čísla k novému operátorovi si můžete zvolit, pokud ho určíte na pozdější den než čtyři pracovní dny od podání žádosti, což je nejrychlejší možnost. „Zvolit si pozdější den přenesení čísla může být výhodné, pokud kalkulujete i s nabídkou od stávajícího operátora. Žádný podnikatel není lhostejný k tomu, že ho opouštějí zákazníci, a má tak zejména pro tarifní klienty připraveny takzvané retenční nabídky. Pokud takovou nabídku dostanete včas a je pro vás zajímavá, nemusíte přenos čísla dokončit a zůstanete za nově vyjednaných podmínek u svého stávajícího operátora,“ radí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Jen je potřeba myslet na to, co jste podepsali novému operátorovi, tedy zda mu nebudete muset zaplatit úhradu za předčasné ukončení smlouvy, pokud jste si ji sjednali na dobu určitou.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva