Ovocné jogurtové nápoje z nabídky běžných obchodů však obsahují velké množství cukru i přídatné látky. S ovocem většina z nich příliš nepočítá – tvoří jen jednotky procent obsahu.
Spotřebitelský časopis dTest porovnal složení na etiketách 25 výrobků a zjistil, že nejvíc se mezi sebou liší v podílu obsaženého ovoce a cukru. „Složení ochucených jogurtových nápojů jsme hodnotili podle obsahu cukru, ovoce, některých přídatných látek a dalších údajů uvedených na obalu,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
Koncentrace cukru v nápojích se pohybuje od necelých 10 gramů (Tesco/High Protein) po více než 14 gramů cukru ve 100 gramech výrobku (Rajo Probia Nature, k dostání na Slovensku). Pro výpočet skutečného množství, které s jogurtem vypijete, je třeba tuto hodnotu běžně vynásobit třikrát i čtyřikrát. Nápoje se totiž často prodávají v lahvích o objemu 300–400 ml. V tak velkém balení jogurtového nápoje se skrývá asi 6 až 11 kostek cukru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV