Do testu byly konkrétně vybrány salátová okurka, mrkev, ledový salát, rajčata, červená jablka a jahody. „Testování a nákup vzorků proběhly podle přesně daných pravidel. Během jediného dne jsme navštívili devět obchodů a ve všech nakoupili podle připraveného seznamu. Každý typ prodejny měl dva zástupce, u velkých supermarketů to byly řetězce Globus a Kaufland, diskontní prodejce reprezentovaly Penny Market a Lidl. Poté jsme nakoupili u dvou různých trhovců a zašli do dvou večerek. Devátou zastávkou byla německá pobočka řetězce Lidl,“ upřesňuje výběr vzorků Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
Nákup šesti druhů ovoce a zeleniny proběhl na přelomu května a června a celkem bylo do laboratoře odesláno 52 vzorků. Pro úplnost byly do srovnání zahrnuty i bioprodukty, podařilo se však sehnat pouze bio okurky a bio mrkev.
Nejvyšší váha v testu byla přisouzena senzorickému hodnocení. Panel deseti hodnotitelů sledoval u všech druhů stejné parametry, tedy vzhled, barvu, chuť, vůni, texturu či konzistenci, intenzitu vad a celkový dojem. Zásadní nedostatky se při ochutnávce neobjevily, nicméně nelze mluvit ani o bezchybnosti. Mrkve a okurky trápila nahořklá příchuť, u rajčat zase vadila prázdnost chuti. U balených jablek se hodnotitelé pro změnu setkávali s hnilobou a otlaky. Pokud jde o bio produkty, nedařilo se bio mrkvi, které byla vytýkána nahořklost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva