dTest: Kvalita ovoce a zeleniny se liší podle místa prodeje

20.08.2020 9:15 | Zprávy

Ať nakoupíte zeleninu a ovoce kdekoliv, zřejmě čekáte, že domů přinesete totéž. Spotřebitelská organizace dTest se proto zaměřila na ověření kvality ovoce a zeleniny zakoupených ve stejný den na tržišti, v supermarketu, diskontní samoobsluze a večerce. Aby bylo srovnání zajímavější, připojila k testování i vzorky zakoupené v německém Lidlu. Výsledek testu potvrdil, že za lepší kvalitu si musíte připlatit.

dTest: Kvalita ovoce a zeleniny se liší podle místa prodeje
Foto: dTest
Popisek: dTest

Do testu byly konkrétně vybrány salátová okurka, mrkev, ledový salát, rajčata, červená jablka a jahody. „Testování a nákup vzorků proběhly podle přesně daných pravidel. Během jediného dne jsme navštívili devět obchodů a ve všech nakoupili podle připraveného seznamu. Každý typ prodejny měl dva zástupce, u velkých supermarketů to byly řetězce Globus a Kaufland, diskontní prodejce reprezentovaly Penny Market a Lidl. Poté jsme nakoupili u dvou různých trhovců a zašli do dvou večerek. Devátou zastávkou byla německá pobočka řetězce Lidl,“ upřesňuje výběr vzorků Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.

Nákup šesti druhů ovoce a zeleniny proběhl na přelomu května a června a celkem bylo do laboratoře odesláno 52 vzorků. Pro úplnost byly do srovnání zahrnuty i bioprodukty, podařilo se však sehnat pouze bio okurky a bio mrkev.

Nejvyšší váha v testu byla přisouzena senzorickému hodnocení. Panel deseti hodnotitelů sledoval u všech druhů stejné parametry, tedy vzhled, barvu, chuť, vůni, texturu či konzistenci, intenzitu vad a celkový dojem. Zásadní nedostatky se při ochutnávce neobjevily, nicméně nelze mluvit ani o bezchybnosti. Mrkve a okurky trápila nahořklá příchuť, u rajčat zase vadila prázdnost chuti. U balených jablek se hodnotitelé pro změnu setkávali s hnilobou a otlaky. Pokud jde o bio produkty, nedařilo se bio mrkvi, které byla vytýkána nahořklost.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

Valorizace důchodů

Před 2 týdny jste byl hostem v pořadu Xavera Veselého a jeden z posluchačů Vám položil dotaz zda zpětně přiznáte podvodně zrušenou valorizaci důchodů v červnu 2023 a Vy jste odpověděl "vrátíme ten vzorec". Nezlobte se, ale to není odpověď, kterou by člověk očekával od korektního politika a kandidáta...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP snížil počet reklamních ploch téměř o 80 % a více než ztrojnásobil výnosy z jejich pronájmu

7:23 DPP snížil počet reklamních ploch téměř o 80 % a více než ztrojnásobil výnosy z jejich pronájmu

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) identifikoval při poslední pasportizaci reklamních ploch na svém …