Na letenky zakoupené online se nevztahuje dvoutýdenní lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce. „Letenky nemůžete vrátit jako běžné zboží jen proto, že jste si nákup rozmysleli. Podmínky storna nebo změny letenky se u jednotlivých společností liší, většinou bývají zpoplatněny,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Pokud aerolinka změnu termínu letu umožňuje, proveďte ji co nejdříve, jinak se může dost prodražit. Tak tomu bude zvláště při nedostupnosti původní tarifní třídy, kdy bude nutné přerezervovat si letenku do vyšší dostupné třídy.“
Nízkonákladové letecké společnosti se snaží cenu letenek snížit na minimum tím, že jejich letadla přistávají na odlehlých letištích daleko od centra, létají většinou brzy ráno a večer nebo jen několikrát týdně. Navíc za další služby, jako je odbavení zavazadla, konkrétní místo v letadle nebo občerstvení, se draze doplácí.
Letenku tvoří takzvaný tarif, což je základní cena letenky stanovená leteckou společností. Čím je tarif levnější, tím přísnější jsou podmínky pro změnu či storno letenky a naopak. Cenu ovlivňují takzvané knihovací třídy vyjádřené písmenem. Nejlevnější letenky omezuje mnoho pravidel, nemůžete je vrátit ani vyměnit, nezměníte datum letu. Dále se letenka skládá z letištních a palivových poplatků a servisního poplatku. Servisní poplatek, tedy poplatek za vystavení letenky nebo její změnu, účtují jak letecké společnosti, tak cestovní agentury. Pokud je letenka pořízena online, vyjde servisní poplatek zhruba o polovinu levněji. V každém případě platí, že při nákupu letenky musí být spotřebiteli jasně sdělena konečná cena.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva