dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací

28.05.2021 22:11 | Zprávy

Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?

dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací
Foto: dTest
Popisek: dTest

Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího. Odmítnout jej nemůže ani v případě, kdy se domnívá, že reklamace není oprávněná.

Při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Stejně tak nemusí prodejci odevzdat telefon, pokud reklamuje jenom nabíječku. Prodávající nemůže odmítnout přijetí reklamace ani v případě, že je zboží zašpiněné nebo že jsou na něm viditelné známky opotřebení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Senioři jsou jediná skupina, která od 2020 netratila

A není to snad pravda? Vždyť pracujícím klesají zejména kvůli inflaci mzdy, zatímco důchodcům důchody rostou. Komu je dorovnávám příjem tak jako důchodcům? Netvrdím, že máme hodit důchodce přes palubu, nezaslouží si to, ale cožpak si my ostatní zasloužíme takové mzdy? My třeba o důchodců navíc nemám...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo obrany: Moderní Systém ochrany a monitorování vyvinul státní podnik VTÚ

19:15 Ministerstvo obrany: Moderní Systém ochrany a monitorování vyvinul státní podnik VTÚ

I drobné pohyby dokáže na dálku detekovat nový Systém ochrany a monitorování, který pro Vojenskou po…