Aby bylo možné zájezd opravdu nazývat zájezdem, musí se skládat z více služeb cestovního ruchu a trvat alespoň 24 hodin. V takovém případě vám zákon poskytuje nejširší ochranu. Smlouva o zájezdu zpravidla zahrnuje dopravu, ubytování a další služby jako stravování, služby delegáta či průvodce nebo zajištění skipasů. „Pokud cestujete s českou cestovní kanceláří, vztahuje se na zájezd české právo nehledě na to, zda jsou služby poskytovány v zahraničí,“ říká vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený a doplňuje: „Zvolíte-li si zahraniční cestovní kancelář, bude se smlouva řídit obvykle právem státu, ve kterém má sídlo.“
Pokud má zájezd nedostatky, je třeba se proti nim ohradit hned na místě u delegáta nebo v recepci hotelu. Pořadatel je povinen zajistit nápravu, a pokud ji nesjedná včas, můžete si ji zařídit na jeho náklady ve vlastní režii. Právo na slevu z ceny zájezdu vám ovšem vznikne jedině tehdy, pokud jste skutečně vadu vytkli bez zbytečného odkladu u delegáta a umožnili cestovní kanceláři vyřešit problém v přiměřené lhůtě už na místě. Podat písemnou reklamaci s nárokem na slevu však stačí až po návratu z dovolené. Učiňte tak co nejdříve. Při závažných nedostatcích můžete navíc požadovat i náhradu ztráty radosti z dovolené.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva