Společnosti po výzvě dTestu přijaly některé pozitivní změny. Úpravy se týkají především automatického prodlužování členství, které bude nově jasně komunikováno ze strany provozovatelů seznamek vůči spotřebitelům. Navíc k němu v případě dosažení dohody bude docházet bez neočekávaného navyšování ceny oproti úvodnímu měsíci. Provozovatelé by dále měli zapracovat možnost ukončit členství jednoduše přímo na webu online seznamek, a to bez výpovědní doby. „Všechny tyto změny vnímáme pozitivně. Věříme, že se dohodneme ještě na dalších úpravách, které v souhrnu zajistí výrazné zlepšení situace spotřebitelů u těchto online služeb,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Uvedené změny jsou nyní předmětem společných jednání a realizace úprav bude záviset na tom, zda a kdy dojde k uzavření dohody mezi dTestem a uvedenými společnostmi.
dTest zároveň jedná s lucemburskými společnostmi o kompenzaci pro spotřebitele, kteří se na něj obrátili se stížností nebo s žádostí o radu v situaci, již sami nebyli schopni řešit. Širší rámec kompenzací není v současné době možný, protože v České republice stále neexistuje možnost podat hromadnou žalobu. I tak je pro spotřebitele lepší dohoda s provozovateli služeb než velké množství individuálních sporů, které by bez ní hrozilo. dTest je ovšem připraven k dalším právním krokům, pokud by k dohodě nakonec nedošlo.
Návrh zákona o hromadném řízení, jenž má tento nedostatek právní úpravy odstranit, už schválila vláda a čeká na projednání v parlamentu. „Legislativní postup výrazně zdržela mimořádná situace uplynulých měsíců. Nyní se již vše vrací do normálu. Věříme, že našim zákonodárcům není osud spotřebitelů lhostejný a do projednávání se brzy pustí,“ uzavírá Eduarda Hekšová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva