Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) navrhoval snížit tuto podporu o 300 milionů korun. Podle předsedy Asociace krajů ČR Michala Haška (ČSSD) ale kraje trvají na stejné podpoře i v dalších letech.
Budou chtít zpátky Palase?
Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) tvrdí, že jízdní řády na příští rok už jsou odevzdány a objem dopravy tak není možné snižovat. Pokud by kraje dostaly nižší částku, kterou navrhuje Kalousek, tak chtějí, aby se spotřební daň z paliv a maziv snížila o 2,5 procenta.
Na úterním jednání probírali hejtmani s ministrem také páteční odvolání jeho zástupce Jaroslava Palase z dozorčí rady Českých drah. Kraje se podle Haška budou dožadovat svého zastoupení v ČD, protože se významně podílejí na objednávání dopravy. Hašek zároveň připouští, že by hejtmani mohli chtít Palase zpět.
Čtěte více:
-
Čeští dopravci už studentům nedopřávají stejné slevy jako dřív
-
Stávka na železnici: Náhrady za jízdenky, zpoždění i v pátek ráno
-
Konkurence přinese na železnici kvalitu, dává si naději svaz cestujících
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh