Co se to stalo, že se Blesk dnešním dnem už nenaváží ani do Bárty, ale kupodivu ani do Johna? Přitom vlastně celé léto, dokonce i včera a i minulý týden, to byli mediální otloukánci ze všech ministrů největší.
Včera například Blesk uvedl, že ministr vnitra Radek John a ministr dopravy Vít Bárta si zřídili poslanecké kanceláře v pražském sídle své strany. Nájem za ně přitom platí sněmovna a jejich Věci veřejné tak mohou ušetřit přes 700 tisíc za rok.
Více:
VV prý zneužívají sněmovní peníze. Na nájem kanceláří
VV: Nevlastníme žádné sídlo, současné kanceláře jsou provizorium
Minulý týden v sobotu zase Blesk útočil na Johna v souvislosti s jeho cestou do Krnova, kde vyznamenával policisty. John totiž k přepravě použil vrtulník, přitom za hodinu tohoto letu muselo vnitro zaplatit nejméně 85 tisíc korun. Bárta pak býval často terčem deníku kvůli tomu, že na svém luxusním masserati měl připevněnou místo „espézetky" samolepku a také jeho svatba s místopředsedkyní sněmovny Kateřinou Klasnovou byla mediálně hojně propírána.
Více:
Místo limuzíny s majáčkem teď John létá vrtulníkem
Johnův let bude mít dohru. Nečas žádá jeho vysvětlení
Když se inzeruje, tak se mediálně neútočí. Blesk je ale výjimka
Stačí si ale v úterý projít všechny stránky bulvárního deníku a hned je jasno: Věci veřejné v deníku totiž inzerují. A každý vydavatel a i šéfredaktor ví, že pokud někdo platí peníze za své zviditelnění, tak se proti tomu plátci po nějakou chvíli mediálně neútočí. Platí to i pro Blesk?
„Jak já znám šéfredaktora Blesku, tak ten se nenechává ovlivňovat inzerenty. Redakce Blesku se striktně vyhýbá tomu, aby se nechala ovlivňovat tím, kdo si platí inzerci. Určitě i v dalších dnech bude do politiků z Věcí veřejných šít, hlava nehlava. Redakce má takovou politiku, že vždy zveřejňuje to, co je zajímavé podle průzkumů pro čtenáře," řekl ParlamentnímListům.cz mediální odborník a také bývalý generální ředitel Ringieru - ten vydává deníky Blesk, Aha i týdeník Reflex - Tomáš Böhm.
Podle jeho slov je vysvětlení inzerce jednoduché: „Politické strany všeobecně inzerují rádi v bulváru a navíc Blesk je nejčtenějším deníkem, takže tam inzeruje většina stran. Pokud jsem si dobře všimnul, tak dnes má v Blesku inzerci i KSČM a ti tradičně moc do bulváru se svým zviditelněním nechodí," dodal Böhm.
VV: Dokážeme věci změnit. Bulvár se ale tomu směje
„Véčka" v poněkud malé inzerci Blesku na straně 8 slibují, že sníží zadlužování, zvýší platy učitelů, valorizují důchody a zlevní - vlastně již zlevnily - stavbu silnic a dálnic. „Dokážeme věci změnit," zní pak jejich volební slogan pro blížící se komunální volby.
Jenže právě Blesk v pondělí poukázal na to, že před sněmovními volbami podobná prohlášení kandidáti VV opakovali jako kolovrátky. Třeba hřímali, že zamezí zneužívání poslaneckých náhrad. „Stačila ale chvíle, a i oni už umí sněmovnu správně podojit," dodal k tomu nejčtenější deník v zemi, který si každý všední den přečte milion a půl Čechů.
Foto: Hans Štembera
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb