Legendární odborář chválí média. Odstřelila Fejka z trafiky od Bárty

21.06.2011 22:37 | Zprávy

Petr Fejk skončil ve funkci ombdusmana Českých drah. Přijde tak o skvělou trafiku od Víta Bárty. Podle odborářského bosse Jaromíra Duška skvěle zapracovala média, která informovala o Fejkově práci a příjmech. Proč dostal Fejk od bývalého ministra naprosto nesmyslnou funkci, vysvětlil poslanec Stanislav Huml. Bývalý populární šéf zvířátek z trojské zoologické zahrady by se totiž skvěle vyjímal na kandidátce Věcí veřejných.

Legendární odborář chválí média. Odstřelila Fejka z trafiky od Bárty

Petr Fejk, bývalý úspěšný ředitel ZOO Praha a neúspěšný šéf Českého domu v New Yorku, údajně pobíral jako omdusman plat čtvrt milionu korun a k tomu ještě odměny v řádu desítek tisíc. Podle odborářského předáka Jaromíra Duška se však jednalo o jeden z nejnižších platů v managementu Českých drah.

„České dráhy nebudou mít ombudsmana, nebude jím ani pan Fejk. Je to těsně před podpisem. Pan Fejk se rozhodl, že nechce s touto nálepkou pro dráhy pracovat," řekl ministr dopravy Radek Šmerda v rozhovoru pro MF Dnes. Během dne pak Fejk skutečně z postu odstoupil.

„Chci potvrdit, že pan Fejk u Českých drah končí. Nepovažuji ho za vyžírku, ale došla mi trpělivost. Děkuji mu za práci, kterou odvedl. V nynější situaci je logické, že se rozhodl skončit," uvedl ministr dopravy Radek Šmerda na tiskové konferenci, kam však samotný Fejk nepřišel.

Fejk se se svým zaměstnavatelem domluvil na ukončení pracovní smlouvy, aniž by mu bylo vyplaceno 24 měsíčních platů, které měl při odchodu dostat. Náplastí pro bývalého ředitele ZOO je alespoň to, že měl ve smlouvě konkurenční doložku, která mu za mlčenlivost a nenastoupení ke konkurenci zajistí alespoň devět měsíčních platů.

Psali jsme:
Fejka nepovažuji za vyžírku, ale došla mi trpělivost, říká Šmerda
Odborář Dušek: Fejk má zlatou trafiku, ale jeho šéf bere šestkrát tolik

Ombdusman chybět nebude

„Po dlouhé době dobře zafungovala očistná funkce médií, která informovala o nesmyslnosti funkce a nehorázném platu, který Fejk pobíral. Považuji to za velmi pozitivní fakt a médiím musím poděkovat," zhodnotil pro ParlamentníListy.cz předseda Svazu odborářů služeb a dopravy Jaromír Dušek, který zároveň na nadstandardní plat Fejka média jako první informoval.

Související:
Dušek prásknul Fejka: Za nic bere 270 tisíc měšíčně
Fejk se brání Duškovi: V ČD nejsem cvičenec opic

Funkce ombdusmana českých drah byla podle Duška naprosto nesmyslná. „Jednalo se o trafiku od pana Bárty. Fejk měl od Bárty slíbenou funkci generálního ředitele, ale Žaluda měl zásluhy a přízeň kmotrů, tak jednoduše vytvořili skvěle placenou funkci, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Za vším stojí jeden podnikatelský subjekt, který se kryje jako politická strana," řekl dále Dušek.

Ombdusman drahám prý chybět nebude. „Tu práci stejně vykonávají a vždy vykonávali normální zaměstananci drah. Fejk a jeho lidé byli jen pošťáci. Jejich funkce spočívala v tom, že něco přepsali na hlavičkový papír. V době, kdy dráhy musely propustit kvůli penězům dva tisíce zaměstnanců a zrušily desítky a desítky spojů kvůli financím, je smutné, že vůbec k něčemu takovému došlo. Lidé se sice vlakem do mnoha míst, kde byly spoje zrušeny, nedostali, ale mohli napsat ombdusmanovi," vysvětluje nesmyslnost funkce redakci Dušek.

Dušek se proslavil v roce 1997, kdy na pět dnů zastavil vlaky v ČR. V té době byl premiérem Václav Klaus. "Chtěl povolat všechny železničáře do zbraně, aby armáda zajišťovala provoz na trati. Já sám jsem ho tehdy upozornil, že on a jeho vláda zrušila železniční vojsko, že to tedy nepůjde. Navíc jsem mu vysvětlil, že ženy strojvůdčí, vlakvedoucí a jiní nepodléhají všeobecné branné povinnosti," zavzpomínal pro ParlamentníListy.cz nedávno Dušek.

Podrobněji:
Klaus rozpálil odboráře Duška. Čtěte necenzurovaná slova
Klaus tvrdě proti odborům: Ať vláda najme autobusy a stávkující vyhodí

SLEDOVALI JSME TÉMA: Stávka 


Nemravná funkce i plat

Velkou otázkou zůstává, proč dostal Fejk od tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty tak luxusní trafiku. Záhadu poodhaluje poslanec Stanislav Huml, bývalý člen klubu Věcí veřejných. „Pokud vím, tak měl Fejk dělat v budoucnu lídra kandidátky. Na populárního bývalého ředitele zoologické zahrady by lidé slyšeli. Fakt je, že v minulosti pro Bártu nic neudělal," sdělil pro ParlamentníListy.cz Huml.

Funkci ombdusmana Českých drah považuje Huml, sám dopravní expert, za nemravnou. „Ale nejde jen o Fejka. Jeho plat byl na poměry drah celkem nízký. Vždyť ředitel bere přes půl milionu. Ještě v době, kdy jsem komunikoval s Vítem Bártou jsme kolem toho měli velký spor. Nechápal jsem, proč management ztrátové státní organizace má mít vyšší platy než prezident republiky," uzavřel Huml.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš Urban

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

10:34 Správa železnic: Podobu terminálu VRT mezi Kořenicemi a Bečváry určí architektonická soutěž

Správa železnic vyhlásila architektonicko-urbanistickou soutěž na nový terminál Kořenice-Bečváry VRT…