Kraje prý daly zakázku ČD pod rukou a bez soutěže
Vedení Olomouckého kraje si však za podpisem smlouvy s ČD na příštích deset let stojí. „Smlouva o dlouhodobé spolupráci s Českými drahami nám zajišťuje rozsah dopravy ve výši 5,9 milionu takzvaných vlakokilometrů, zatímco RegioJet nabízel pouze 5,146 milionu vlakokilometrů," zveřejnil jeden z důvodů, proč Jančura neuspěl, hejtman Olomouckého kraje Martin Tesařík.
Olomoucký kraj za ČD stojí
Argumentuje také možností získat dotace na obnovu vlaků a navíc prý nešlo nabídku podnikatele řádně prozkoumat, protože přišla jen čtrnáct dní před vyhlášením budoucího smluvního dopravce. „S ohledem na její rozsah nebylo možné ji včas vyhodnotit," sdělil Ivo Heger, mluvčí Olomouckého kraje.
Radim Jančura podal už loni v prosinci na hejtmana a jeho náměstka pro dopravu trestní oznámení kvůli zkreslování údajů, jehož se měli v souvislosti s výběrem dopravce dopustit. Právo na provozování železniční dopravy v krajích hodlá hájit všemi možnými prostředky, třeba až u evropského soudního tribunálu v Bruselu.
České dráhy před několika dny vydaly zprávu o tom, že během následujících tří let se chystají vylepšit vlaky v Olomouckém kraji za miliardu korun. Vedle částečně bezbariérových motorových Regionov mají přibýt modernizované osobní vozy nebo úplně nové nízkopodlažní pantografy.
Více: ČD jsou v zisku. Je to historický okamžik, říkajíTento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Kulhánek