"Není novinkou, že dálniční a železniční spojení Praha-Linz vypadla z plánovaného návrhu transevropských TEN-T sítí. Ví se o tom minimálně několik týdnů a vyplynulo to i z jednání, které jsme vedli před zhruba týdnem v Bruselu. Jihočeská ODS tento fakt prezentovala v pondělí jako novinku, přitom o této skutečnosti, která znemožní čerpání evropských peněz z programu rozvoje transevropských dopravních sítí, pravděpodobně ví jak premiér Nečas, tak ministr dopravy," řekl Zimola.
Co ještě uniklo: VV chtějí, aby Temelín dostavila firma z USA
Jihočeský kraj dosud velmi podporuje dostavbu Jaderné elektrárny Temelín. To se ale může v souvislosti v komplikacemi s budováním spoje Praha-Linz změnit.
"Celou dobu nám vláda říká, že Jihočeský kraj ponese velkou tíhu úkolů spojených s dostavbou Temelína. Za to kraj očekává podporu při stavbě dálnice D3, rychlostní silnice R3 a také stavbu 4. železničního koridoru. Jestli vláda smete stavbu komunikací jen proto, že vypadly z TEN-T sítí, náš postoj k dostavbě Temelína bude mnohem tvrdší," prohlásil hejtman Jiří Zimola s tím, že nyní by měla vláda přednést urychleně jasné stanovisko.
Vláda Petra Nečase by měla vyčlenit peníze na stavbu dálnice a železnice nezávisle na tom, zda se podaří spoje začlenit zpět do TEN-T sítí.
Temelín možná nedostavíme, říká zmocněnec
"Je jasné, že se o to pokusíme formou interpelací europoslanců všech politických stran, ale buďme realisty, šance, že se to podaří, není vůbec jistá," dodal hejtman.
Zatím by v příštím roce měla být dokončena 25kilometrová trasa z Tábora do Veselí nad Lužnicí za 10 miliard korun. Dosud je hotovo už 16 kilometrů - z Mezna do Tábora. Kdy bude zbytek, je prý ve hvězdách.
"Pokud by to šlo tímto tempem, dočkali bychom se dokončené D3 možná za 100 let, tedy vlastně my už ne," dodal první muž kraje.
Více o Jihočeském kraji ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kraus