Příběh o mostu pokračuje. Pravčice ho definitivně nechtějí

13.09.2011 22:24 | Zprávy

Nový most přes silnici R55 spojující Pravčice a Hulín na Kroměřížsku stále nemá vlastníka. Zastupitelé Pravčic v úterý rozhodli, že jej do svého majetku nechtějí. Spor o vlastnictví tak bude dále pokračovat. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které objekt za 24 milionů korun postavilo, jej totiž ze zákona vlastnit nemůže. Most zůstává zavřený.

Příběh o mostu pokračuje. Pravčice ho definitivně nechtějí

Obec se obává, že na opravy, které budou za několik let nutné, nebude mít peníze a dostane se tak do finančních potíží. ŘSD, které spravuje dálnice a silnice I. třídy, zase poukazuje na to, že ze zákona nemůže provozovat regionální nebo mostní komunikaci, jako je právě ta vedoucí přes pravčický most. 

"Já jsem v šoku. Je to pro nás dost čerstvé. Musíme si rozmyslet, jak se zachováme," řekl v úterý novinářům Radomír Štamberg, vedoucí úseku výstavby dálnic ŘSD. 

Nechtěný most může být demontován

Nezkolaudovaný most tak zůstává zatarasený betonovými kvádry. Vyloučeno není, že jej ŘSD nakonec demontuje a přemístí jinam. "Budeme přemýšlet co s ním, aby byl využit. Musíme přemýšlet, jestli to (přemístění mostu jinde) stojí za to. Nebo se může najít jiný způsob - třeba to převezme Zlínský kraj. Občané by určitě nebyli nadšeni, že by Ředitelství silnic a dálnic zase vydávalo další peníze z 'našich' kapes, a to navíc v době, kdy jich tolik (peněz) nemáme," dodal Štamberg s tím, že důležité teď je, aby most byl využitý. 

Obec od počátku, kdy se o stavbě mostu začalo mluvit, prý počítala pouze s tím, že jej bude spravovat. Podle starosty Jaroslava Šaška se nebrání tomu, aby hradila například sečení trávy či zimní údržbu. "Most je pro obec důležitý, a to zejména kvůli zemědělcům, kteří mají na druhé straně svá pole a nemohou je obdělávat, či kvůli sanitkám," řekl starosta. Nicméně i on je proti převzetí mostu do vlastnictví obce za stávajících podmínek. 

Z přítomných zastupitelů byl pouze jeden pro převzetí objektu do vlastnictví obce. Devět bylo proti a tři se zdrželi. 


Psali jsme :

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas, čtk



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…