Základní problém spočívá v tom, že Schwarzenberg v Paříži v říjnu loňského roku informoval francouzského ministra zahraničí o vyřazení francouzské společnosti Areva ze soutěže na dostavbu Temelína.
Schwarzenberg oznámil rozhodnutí, než bylo přijato!
Kardinální problém ale je, že to oznámil ještě předtím, než byla Areva firmou ČEZ oficiálně obeznámena s rozhodnutím. A to dokonce ještě dříve, než ČEZ učinil náležité formální rozhodnutí! O věci informoval první časopis Týden. Celé to vnáší otázky, zda do nezávislého tendru nezasahují politici. To by mohlo celou zakázku zpochybnit.
Areva v reakci na Schwarzenberga reagovala s tím, že se bude právně bránit u českých i mezinárodních institucí.
Pilotů jsou tuny, říká vládní zmocněnec
Kauzou se již zabývá Evropská komise, která tak reagovala na podnět firmy Areva. Komise EU zkoumá v rámci šetření EU Pilot 4384/12/MARK, které bylo zahájeno 17. prosince 2012, zda nedošlo k porušení práva Evropské unie.
ParlamentníListy.cz požádaly zvláštního vládního zmocněnce pro dostavbu jaderné elektrárny Temelín Václava Bartušku, aby se k zahájení šetření Evropskou komisí vyjádřil.
„Žádný komentář k tomu dávat nebudu. Nevidím důvod. Nevidím důvod dávat jakýkoli komentář k pilotu. Není důvod to jakkoli komentovat. Pilotů jsou tuny. To není žádné řízení,“ řekl ParlamentnímListům.cz Bartuška.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík