Starosta Pravčic: Nechci, aby mi někdo kvůli mostu plival jednou na hrob

10.09.2011 22:21 | Zprávy

Most za 30 milionů korun se stal obrovským problémem pro malou obec u Hulína Pravčice. Na staré cestě do Hulína ho nad nově postavenou R55 nechalo vybudovat Ředitelství silnic a dálnic ČR a předpokládalo, že si ho obec převezme do svého vlastnictví. To se ale nestalo a o obec, která odmítá převzít most kvůli obavě z velké finanční zátěže, se v posledních dnech stala terčem zájmu médií.

Starosta Pravčic: Nechci, aby mi někdo kvůli mostu plival jednou na hrob

„Není to jednoduché a nikdo nedovede říct, co se stane za 10, 15 či více let. Byl bych nerad, aby za několik let chodili místní obyvatelé plivat na můj hrob, protože jsem zadlužil obec," řekl pro ParlamentníListy cz. starosta Pravčic Jaroslav Šašek (nez.)

Naštvaní a naštvanější

Obyvatelé obce most zásadně odmítají a dokázali to i na veřejné schůzce se zástupci společnosti Ředitelství silnic a dálnic. „Doslova se do nich pustili. Odbornice na mostní konstrukce se snažila vysvětlit nějaké technické parametry, občané ale chtěli slyšet něco úplně jiného. Čekali, že jim vedení společnosti upřesní podmínky převodu majetku a podobně. Diskuze trvala přes hodinu a mám dojem, že na jejím konci byli obyvatelé Pravčic ještě více naštvaní. Zřejmě v obci není nikdo, kdo by most chtěl," podotkl starosta.

Více o Zlínském kraji zde


Zastupitelé
 Pravčic už v roce 2002 rozhodli, že most převezmou do své správy, nikoliv však do vlastnictví. I proto, že část cesty, na které most stojí, není a nikdy nebyla obecním majetkem. Silničáři ale s takovým návrhem nesouhlasí. Podle starosty celá kauza zřejmě skončí tak, že most silničáři rozeberou a přesunou jinam.

Risk je zisk. Nebo ne?

„Nikdo nebude riskovat, že až most za několik let doslouží, bude platit jeho opravu z obecního rozpočtu. Taková rekonstrukce podobně velkého mostu může přijít na více než dvě desítky milionů korun, což by naši obec položilo," dodal pro ParlamentníListy.cz Šašek.

Most vyrostl na místě, kde původně vedla nezpevněná polní cesta, která patřila z části obci Pravčice a z části městu Hulínu. V roce 1971, když se chystala stavba podjezdu pod dráhou na Holešovské ulici v Hulíně, bylo naplánováno, že se trasa polní cesty upraví a nová komunikace (nyní nazývaná jako stará cesta) se zpevní, aby mohla sloužit jako náhradní objízdná komunikace do Hulína. Majetkově se ale nikdy stavba neřešila.

V prosinci roku 2000 byla umístěna stavba dálnice a rychlostní komunikace u Pravčic, a tím i nový most na staré cestě do Hulína.

Správce ano. Vlastník nikoliv

V dubnu roku 2002 schválilo Zastupitelstvo obce Pravčice převzetí nového mostu přes R55 a Kostelecký potok do správy obce po jeho vybudování, nikoliv do vlastnictví. V projektové dokumentaci na stavbu nového mostu je obec Pravčice uváděna jen jako jeho budoucí správce, nikoliv jako vlastník.

Více čtěte:

Kroměříž ustoupila tlaku obyvatel. Obchvat povede kolem letiště

Ilustrační foto: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Anna Biháriová



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…