Znovu Opencard. Přes sto milionů vydal Dvořák jen na její propagaci

04.02.2012 7:25 | Zprávy

Jen v letech 2007 a 2008, kdy už Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) řídil Martin Dvořák, bylo na zlepšení mediálního obrazu firmy vydáno 123 milionů korun. Před tím na totéž stačilo jen třiadvacet milionů. Tuto propagaci prováděly firmy napojené na ředitelovy známé. Tytéž firmy navíc spolupracují se společností Cokeville Assets sídlící na britských Panenských ostrovech, do které mířilo sedmnáct haléřů z každé koupené jízdenky.

Znovu Opencard. Přes sto milionů vydal Dvořák jen na její propagaci
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

V letech 2007 a 2008 vydával pražský dopravní podnik (DPP) 123 milionů korun na to, aby u veřejnosti vylepšil svůj mediální obraz, mezi lety 2004 až 2006 na tutéž činnost stačilo třiadvacet milionů korun. Jak je to možné? Léta 2007 a 2008 jsou dobou, kdy se uváděl do praxe dnes již pověstný projekt Opencard, který se později vybarvil jako černá díra na peníze. Zprávu přináší sobotní Lidové noviny (LN).

Ojedinělá akce

V té době řídil společnost Martin Dvořák, o němž média v poslední době informují především v souvislosti s nákupy nemovitostí, které uskutečnila jeho matka. Navýšení peněz na mediální kampaň Dvořák obhajuje jako ojedinělou akci.  Je třeba dodat, že generálním ředitelem DPP se Dvořák stal v dubnu 2007.

„To bylo jen jednorázově, když se uváděla Opencard. To byla jediná doba, jinak byly výdaje stejné,“ tvrdí bývalý ředitel DPP.

Firmy, které se o vylepšení mediálního obrazu staraly, jsou napojeny na Dvořákovy známé Petra a Gabrielu Šecovi. Vítězné firmy přitom spojovala ještě další okolnost: uzavřely v té době konzultační a poradenské smlouvy s tajuplnou společností Cokeville Assets sídlící na britských Panenských ostrovech. Jde o tutéž firmu, do které mířilo sedmnáct haléřů z každé koupené jízdenky.

Sám Dvořák nepopírá, že by firmy napojené na manžele Ševcovi doporučoval, prý nejde o žádné malé neznámé firmy, a proto na svých doporučeních nevidí nic zvláštního. „Doporučoval jsem určitě spoustu firem. I je. Jestli to není střet zájmů? Nevím, jak na to reagovat. Nejsou to žádné garážové firmy. Odvedli dobrou práci,“ hájí se. Zakázky nejprve získala společnost Proximity Prague, vzápětí i firma Semma, Telia Call, Bitmedia a Westminster.

Prý nikdo nikoho do ničeho nenutil

Advokátní kancelář Šachta & Partners, která zastupuje Cokeville Assets, k případu uvádí, že všechny smlouvy byly uzavřeny dobrovolně, ke spolupráci s firmou Cokeville Assets nebyl nikdo nucen

„Tvrzení, že by vítězné firmy byly nuceny uzavírat smlouvy se společností Cokeville, je opravdu mimořádný nesmysl,“ ohrazuje se advokát David Michal z kanceláře. Jak v minulých dnech vyšlo najevo, Šachta a spol. zastupuje i karibskou firmu Mavex group, která půjčila miliony matce exředitele Dvořáka na nákup vily na Madeiře.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Proč nemáme referendum?

Paní Válková, rád bych znal váš názor na to, proč si myslíte, že neprošel váš návrh na uzákonění referenda, když je zakotveno i v ústavě a taky by mě zajímalo, proč jste zákon nepřijali, když jste byly ve vládě vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pomoc po povodních: Prezident Pavel nesl krabici. „Proč radši neposlal hradní stráž?“ ptá se generál

17:57 Pomoc po povodních: Prezident Pavel nesl krabici. „Proč radši neposlal hradní stráž?“ ptá se generál

Proč tentokrát při povodních masivněji nepomáhá armáda? A je správné, aby prezident osobně pomáhal v…