„Je to rána, není to dobrá zpráva, nemyslím, že je to nějaký direkt, ze kterého bychom se už nevzpamatovali a nějak dramaticky a fatálně to ohrozilo konkurenceschopnost české ekonomiky,“ řekl Špicar v pořadu Interview ČT24 ke skutečnosti, že se německý Volkswagen rozhodl, že zastaví plány na výstavbu továrny na baterie u Plzně.
„Ale dobré to není z toho důvodu, že český automobilový průmysl – a my jsme nejprůmyslovější ekonomika v celé Evropě a automobilový průmysl je páteří našeho průmyslu – prochází dramatickou, nelehkou, drahou a komplikovanou transformací. Směrem od tradičních pohonů k alternativním pohonům, což kromě jiného bude znamenat, že budou zanikat celé výrobní provozy a mnoho lidí bude přicházet o práci. Proto myslím, že je důležité získávat ty alternativy, které naopak vznikat budou,“ pokračoval Špicar.
Sám podle svých slov doufá, že rozhodnutí Volkswagenu výstavbu továrny na baterky pozastavit není konečné, česká ekonomika by tím přišla o hodně. „Mohli jsme tu zpracovávat lithium, přetvářet jej do baterií, které jsou klíčové a v oblasti elektromobility budou hrát prim. A potom dokonce tento výrobek montovat do automobilů, které bychom tu vyrobili, zkompletovali a prodali do zahraničí. Tohle česká ekonomika potřebuje. Teď to dostalo určitou ránu, ale doufám, že ne fatální,“ doplnil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská