Velmi zajímavé údaje ohledně chování českých zákazníků vůči místním mobilním operátorům vyplynuly z průzkumu, který si nechal zpracovat Český telekomunikační úřad a který mimo jiné zmapoval i důvody, které vedou naše spotřebitele k využívání svého mobilního operátora.
Více než třetina (35 %) respondentů uvedlo, že využívá svého hlavního poskytovatele mobilních služeb z důvodu výhodné ceny tarifů, zatímco pro 22 procent respondentů je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující stabilita a kvalita datového pokrytí v místech, kde často pobývá.
Čtvrtina z celkového počtu 1500 dotázaných uvedla, že svého hlavního poskytovatele mobilních služeb využívá z důvodu jednoduché internetové/mobilní aplikace s přehledem vyúčtováni služeb.
Rychlost mobilních dat je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující zejména u nejmladších respondentů (18–29 let) a respondentů v kategorii domácností s příjmem nad 70 001 Kč (uvedlo 16 % respondentů).
Co je ale zarážející, pro čtvrtinu spotřebitelů není při volbě operátora podstatný žádný z benefitů či technických a technologických profitů. Svého hlavního poskytovatele mobilních služeb si ponechávají pouze ze zvyku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA