„Čech si nechá líbit všechno.“ O2, T-Mobile a Vodafone. Odhalení

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte sí více v tomto článku.

02.11.2023 9:36 | Monitoring

Aktuální průzkum Českého telekomunikačního úřadu přinesl mnoho zajímavých informací a také náhled do nitra českého zákazníka místních mobilních operátorů. Data z průzkumu uvádějí, že jsme ve valné většině spokojeni s tím, co operátorům platíme. Podle odborníků si tak můžeme sami za to, že máme díky společnostem O2, T-Mobile a Vodafone jedny z nejdražších tarifů v Evropské unii. Změna v chování tuzemských operátorů tedy podle všeho není na programu dne. „Lze říci, že si český zákazník nechá líbit téměř všechno a nemůže tedy očekávat nějaké razantní kroky vedoucí k úpravě tarifů,“ hodnotí expert. Odhalení z průzkumu Čechy nepotěší.

„Čech si nechá líbit všechno.“ O2, T-Mobile a Vodafone. Odhalení
Foto: Pixabay CC0
Popisek: Sociální sítě, ilustrační foto

Velmi zajímavé údaje ohledně chování českých zákazníků vůči místním mobilním operátorům vyplynuly z průzkumu, který si nechal zpracovat Český telekomunikační úřad a který mimo jiné zmapoval i důvody, které vedou naše spotřebitele k využívání svého mobilního operátora.

Více než třetina (35 %) respondentů uvedlo, že využívá svého hlavního poskytovatele mobilních služeb z důvodu výhodné ceny tarifů, zatímco pro 22 procent respondentů je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující stabilita a kvalita datového pokrytí v místech, kde často pobývá.

Čtvrtina z celkového počtu 1500 dotázaných uvedla, že svého hlavního poskytovatele mobilních služeb využívá z důvodu jednoduché internetové/mobilní aplikace s přehledem vyúčtováni služeb.

Rychlost mobilních dat je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující zejména u nejmladších respondentů (18–29 let) a respondentů v kategorii domácností s příjmem nad 70 001 Kč (uvedlo 16 % respondentů).

Co je ale zarážející, pro čtvrtinu spotřebitelů není při volbě operátora podstatný žádný z benefitů či technických a technologických profitů. Svého hlavního poskytovatele mobilních služeb si ponechávají pouze ze zvyku.

Tomu odpovídá i další poznatek, který z průzkumu vyplynul a který ukazuje na velmi nízkou ochotu našich občanů měnit svého mobilního operátora.

„Až 69 procent respondentů využívá svého hlavního poskytovatele mobilních služeb déle než 5 let. Mezi velkými operátory je tady větší rozdíl. Z respondentů, kteří využívají jako hlavního poskytovatele mobilních služeb operátora O2, využívá jeho služby déle než 5 let až 74 procent respondentů.

Podobné je to u respondentů, kteří jako hlavního poskytovatele mobilních služeb uvedli operátora T-Mobile. Až 72 procent uvedlo, že jeho služby využívá déle než 5 let.

Naproti tomu jen 68 procent respondentů, kteří využívají jako hlavního mobilního operátora Vodafone, jeho služby využívají déle než 5 let,“ píše se ve zmíněném dokumentu.

Co se týče případné změny poskytovatele mobilních služeb, tak zhruba polovina dotázaných uvádí jako důvod pro změnu mobilního operátora nižší cenu u jiného operátora a jen 16 procent by ke změně operátora přesvědčila neomezená data.

O informovanosti českých klientů ohledně služeb nabízených mobilními operátory, i ohledně obecné telekomunikační či datové problematiky, velmi názorně hovoří i to, že jen o něco více než polovina jich eviduje, že je na trhu více nabídek balíčků – mobilních, pevného internetu a TV od více poskytovatelů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: MaA

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Ano, je to tak., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseAion2 , 02.11.2023 10:08:38
Česká ovce si nechá líbit všechno, předražené tarify, předražené energie, předražené potraviny, předražené služby atd. A hlavně ty neustálé vládní lži! Zejména ty by si ovčané neměli nechat líbit už vůbec!!

|  10 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…