Velmi zajímavé údaje ohledně chování českých zákazníků vůči místním mobilním operátorům vyplynuly z průzkumu, který si nechal zpracovat Český telekomunikační úřad a který mimo jiné zmapoval i důvody, které vedou naše spotřebitele k využívání svého mobilního operátora.
Více než třetina (35 %) respondentů uvedlo, že využívá svého hlavního poskytovatele mobilních služeb z důvodu výhodné ceny tarifů, zatímco pro 22 procent respondentů je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující stabilita a kvalita datového pokrytí v místech, kde často pobývá.
Čtvrtina z celkového počtu 1500 dotázaných uvedla, že svého hlavního poskytovatele mobilních služeb využívá z důvodu jednoduché internetové/mobilní aplikace s přehledem vyúčtováni služeb.
Rychlost mobilních dat je při výběru hlavního poskytovatele mobilních služeb rozhodující zejména u nejmladších respondentů (18–29 let) a respondentů v kategorii domácností s příjmem nad 70 001 Kč (uvedlo 16 % respondentů).
Co je ale zarážející, pro čtvrtinu spotřebitelů není při volbě operátora podstatný žádný z benefitů či technických a technologických profitů. Svého hlavního poskytovatele mobilních služeb si ponechávají pouze ze zvyku.
Tomu odpovídá i další poznatek, který z průzkumu vyplynul a který ukazuje na velmi nízkou ochotu našich občanů měnit svého mobilního operátora.
„Až 69 procent respondentů využívá svého hlavního poskytovatele mobilních služeb déle než 5 let. Mezi velkými operátory je tady větší rozdíl. Z respondentů, kteří využívají jako hlavního poskytovatele mobilních služeb operátora O2, využívá jeho služby déle než 5 let až 74 procent respondentů.
Podobné je to u respondentů, kteří jako hlavního poskytovatele mobilních služeb uvedli operátora T-Mobile. Až 72 procent uvedlo, že jeho služby využívá déle než 5 let.
Naproti tomu jen 68 procent respondentů, kteří využívají jako hlavního mobilního operátora Vodafone, jeho služby využívají déle než 5 let,“ píše se ve zmíněném dokumentu.
Co se týče případné změny poskytovatele mobilních služeb, tak zhruba polovina dotázaných uvádí jako důvod pro změnu mobilního operátora nižší cenu u jiného operátora a jen 16 procent by ke změně operátora přesvědčila neomezená data.
O informovanosti českých klientů ohledně služeb nabízených mobilními operátory, i ohledně obecné telekomunikační či datové problematiky, velmi názorně hovoří i to, že jen o něco více než polovina jich eviduje, že je na trhu více nabídek balíčků – mobilních, pevného internetu a TV od více poskytovatelů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA