Náměstek primátora Prahy Zdeněk Hřib (Piráti) na sociální síti X sdílel video se svou vizí pro budoucí vzhled hlavního nádraží v Praze. Před budovou by měl být nový přechod, vést by tam měly i tramvaje. A proč? „Chceme obnovit pěší trasu, kterou magistrála přerušila, a propojit Vrchlického sady s odbavovacím prostorem nádraží a Fantovou budovou. Ta je největší secesní památkou u nás, přitom je úplně zastíněná,“ uvedl v demonstrativním videu Hřib.
„Přechodu se není třeba bát,“ informoval také a poukázal na přechod u Muzea, který úspěšně funguje a chodci přes něj přecházejí. „A tím nekončíme! Přímo před nádražím zavedeme tramvajovou trať, která povede přes Opletalovu až k Muzeu,“ pokračoval ve výčtu novot. Plánuje se i úprava parku před nádražím. „Přesně tak, jak jsme slíbili,“ prohlásil Hřib.
K hlavnímu nádraží uděláme nový přechod a zavedeme sem tramvaje! ?? pic.twitter.com/5Vv2Vv6Gra
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) December 17, 2023
Následně náměstek primátora připomněl, že obnovu magistrály a jejího okolí schválilo vedení Prahy už v květnu tohoto roku.
Připomínám, že takzvanou humanizaci magistrály a její etapizaci schválilo už v květnu celé vedení Prahy.https://t.co/SmTs6BEwBP
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) December 17, 2023
Hřib pak magistrálu označil za „komunistický zločin proti Praze“, i proto je její obnova potřebná: „Magistrála je komunistický zločin proti Praze. Je to několikaproudá silnice dálničního typu, která rozděluje přímo v historickém centru neprostupně město.“
Magistrála je komunistický zločin proti Praze. Je to několikaproudá silnice dálničního typu, která rozděluje přímo v historickém centru neprostupně město.
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) December 17, 2023
K Hřibovu novému projektu se pro ParlamentníListy.cz vyjádřil předseda politické strany Motoristé sobě Petr Macinka. „Pirátský náměstek Hřib je ničitelem automobilové dopravy v Praze. Jeho posedlost šikanovat motoristy je téměř úchylná. Další zbytečný přechod pro chodce v místě, kudy denně projede asi sto tisíc aut, je ryzí zlomyslností,“ uvedl Macinka s tím, že trendem je přece budování takových křížení, kde se chodci s auty nepotkají, tj. podchodů a nadchodů, nikoliv přechodů. Tím se posílí jejich bezpečnost i plynulost provozu.
Vedení Prahy si podle Macinky neuvědomuje, že i v autech, proti kterým brojí, jsou lidé, kterých by se měli zastávat. „Bohužel pouze v Praze se budují přechody pro chodce v místech, kde jsou funkční bezbariérové podchody. Vedení Prahy tak dává najevo okázalou nenávist k motoristům, jenže si neuvědomuje, že i v těch autech jezdí lidé,“ řekl Macinka.
Kriticky se vyjádřil i k primátorovi hlavního města Prahy Bohuslavu Svobodovi z ODS, který se podle jeho názoru do řízení chodu města nezapojuje. „Nejsmutnější je praktická neexistence pražské ODS. Pana Svobodu jsem naposledy viděl před volbami, kdy na Hřiba hystericky vykřikoval, že jeho hlavní prioritou je doprava, aby mu ji poté poníženě odevzdal. Možná by stálo za to zjistit, zda je pan formální primátor Prahy stále naživu, případně se jej pokusit probudit z jeho celoročního zimního spánku,“ uvedl Macinka.
Tomu, že ODS je s Piráty v této věci ve shodě, se předsedovi Motoristů nechce ani věřit: „Opakovaně totiž slýcháme z úst pana Hřiba, že na šílených nápadech, které prezentuje, panuje shoda Pirátů s ODS. To by bylo děsivé a já se tomu zdráhám uvěřit.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Kroutilová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.