Karel Janeček se stále znovu a znovu vrací k myšlence proměny českého volebního systému. Opakovaně se snaží prezentovat model, v němž může každý volič rozdat více hlasů. Teď se tento svůj model pokusil předvést v anketě Český slavík.
Navíc dal najevo, že nechce skončit zdaleka jen u vzkříšení slavné hudební ankety.
Využil k tomu mimo jiné i minutový reklamní spot, v němž si vypůjčil slavnou reklamu společnosti Apple, která vychází z románu George Orwella 1984. Janeček sám sebe v reklamě prezentoval jako velkého bojovníka oděného v českých národních barvách, který se nad Českem vznáší na padáku.
Po přistání se rozeběhne s obřím kladivem a šikem policistů, kteří ho pronásledují, proti systému, který hodlá rozbít.
„Dámy a pánové, bohužel, dnešní doba není o sjednocení, není jednotná. Jsme rozdělení. Je to obrovský problém. Nesmíme se nechat dále rozdělovat. Zkusme nepodléhat strachu, zkusme být odvážní. Ano, jsme tady dočasně; ano, můžeme umřít. Ale nesmíme se bát. Pokud se budeme bát, naše životy budou horší, naše životy budou špatné,“ zaznělo od Karla Janečka před kamerami televize Nova.
„Udělejme vše pro to, aby se naše děti mohly smát, abychom byli sjednocení. Nesmíme už nikdy udělat to, že jim zavřeme školy, že jim upřeme právo na vzdělání. Nesmíme ničit jejich sociální vazby. A prosím, nepodléhejme manipulacím a hrozným nátlakům. Nesmíme podlehnout tomu hroznému tlaku na očkování našich dětí proti nemoci, která je nijak neohrožuje. Nesmíme kvůli našim strachům připustit to, abychom hazardovali s imunitou našich dětí, abychom hazardovali s jejich zdravím. Budoucnost našich dětí musí být naší absolutní, a tou největší prioritou,“ hřímal Janeček, který celý večer seděl uprostřed publika bez respirátoru, zatímco ostatní diváci si dýchací cesty chránili.
Moderátoři hlavní zpravodajské relace Lucie Borhyová a Rey Koranteng. (Screen: TV Nova)
Vítěz ankety Český slavík a absolutní vítěz Marek Ztracený. (Screen: TV Nova)
Nakonec Janeček popřál všem, aby nalezli harmonii ve svých životech, v celé společnosti a v celém světě.
Značný rozruch vzbudil raper Řezník, který sestřelil celou anketu Český slavík a nijak nešetřil ani samotného Karla Janečka.
„Upřímně jsem měl velkou radost, když tahle anketa kdysi skončila a doufal jsem, že se už nikdy nebude obnovovat, protože si myslím, že česká pop music je už desítky let na úplným dnu. Nedá se to vůbec poslouchat, nekopíruje to nějaký zahraniční trendy, nejde to s dobou a já občas, když takhle jedu autem a přeladím si český rádio, tak se mi prostě udělá jako fyzicky zle. Musím zastavit, abych se vyblil vedle auta, abych se nenaboural a pak můžu teprve pokračovat. Ještě bych chtěl říct, že tahle anketa vůbec nekoresponduje s tím, co je skutečně populární, protože o popularitě rozhodujou mladý lidi, který, myslím, že na tuhle anketu kašlou. Je to spíš jako takovej žebříček toho, co posluchaj ženský padesát, šedesát plus,“ vypálil Řezník.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.