„Byli jsme vzorem kulturního a civilizovaného rozdělení společného státu, přičemž vzájemné vztahy občanů zůstaly dlouhodobě na nevídaně dobré úrovni. To, co udělala česká ministryně obrany, však tento stav vážně narušuje a dokonce legitimizuje a iniciuje nacifikaci postojů části české veřejnosti vůči občanům Slovenska,“ napsal v otevřeném dopise Ján Baránek, předseda strany Zdravý rozum. A o co vlastně jde?
Připití exhibicionisté
„Slovákům a dezolé vstup zakázán.“ Před cedulkou s takovým nápisem se nechali vyfotit bývalý slovenský ministr obrany Jaroslav Naď a současná česká ministryně stejného resortu Jana Černochová. Stalo se v hospodě Dno pytle na pražských Vinohradech, již spoluvlastní kontroverzní ódeesák Dušan Makovský. Na dehonestující fotografii upozornila přímo v Poslanecké sněmovně poslankyně ANO Berenika Peštová s tím, že jde o trestný čin podněcování nenávisti vůči národu. Černochová zareagovala i tak, že tu cedulku držel slovenský občan poté, co dvě hodiny v té restauraci seděl. Z její reakce lze usuzovat, že byli možná oba dosti připití, a že se chce po zveřejnění nepatřičného snímku od Nadě, svého současného poradce na obraně, v tom do jisté míry distancovat.
První porci informací o skandálu servírovaly ParlamentníListy.cz nedávno v článku: Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou. Ale celá věc má pokračování. Na Slovensku se kvůli tomu na hlavy obou aktérů „fotografické exhibice“ zřítila lavina kritiky a pohrdání. Zvláště při vědomí, že Naď je kandidátem strany Demokrati do eurovoleb, se objevily rady, ať se svými projevy nenávisti vůči Slovákům kandiduje do Evropského parlamentu za Českou republiku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský