Mirovský se těší z toho, že kurýrní služba PPL rozšířila síť zelené logistiky a nově svým zákazníkům nabízí ekologický rozvoz zásilek, k tomu nyní používá nákladní kola, která pomáhají snižovat uhlíkovou stopu. „Takto vypadá budoucnost městské logistiky. A taky budoucnost, kdy v Praze může být čistší vzduch a méně dodávek parkujících na chodníku,“ raduje se politik na sociální síti X.
Takto vypadá budoucnost městské logistiky. A taky budoucnost, kdy v Praze může být čistší vzduch a méně dodávek parkujících na chodníku. #cityforlife pic.twitter.com/pLo4wZfTlm
— Ondrej Mirovsky (@ondrejmirovsky) August 30, 2023
V nadšení ale zůstává spíše osamocen, mnozí se při pohledu na nový způsob doručování zásilek hrozí, že postupujeme spíše mílovými kroky zpátky, než kupředu.
Kritikou nešetřil pod Mirovským příspěvkem poslanec za hnutí ANO Patrik Nacher, kterému nový dopravní ekologický prostředek přijde jako ze staré doby: „Aneb návrat o století zpět…“ zní jeho komentář.
Aneb návrat o století zpět… ??>?
— Patrik Nacher (@PatrikNacher) August 30, 2023
V podobném duchu se nesla reakce politologa Petra Macinky. „Kupředu zpátky na velbloudy…“ píše ve svém komentáři.
Legraci měl z nákladních kol PPL také bankéř Radovan Vávra. Přidal fotografii z hlavního města Bangladéše, které ukazuje jak stovky rikš mění město v chaotické a nepohyblivé.
Good luck ?? pic.twitter.com/dZZvaVXTRQ
— Radovan Vávra (@BlanikZ) August 31, 2023
Objevovaly se poznámky, že chytré město rozhodně vypadá jinak než v některých asijských městech ve špičce napěchovaných jednou rikšou za druhou. Takovým ale Mirovský kontroval, že nehodlá dál obcházet dodávky stojící na chodníku. Diskutér mu vzkázal, že od toho je tu policie, aby dbala na dodržování zákonů a ne že se dodávky nahradí rikšou.
A proč mám já obcházet dodávky na chodníku?
— Ondrej Mirovsky (@ondrejmirovsky) August 31, 2023
Vzpomínali se i tuk-tuky známé z thajského Bangkoku, v nichž mnozí spatřovali velkou podobu s nákladními koly služby PPL. „Já si nemůžu pomoct. Já tam vidím cyklo verzi tuk-tuku, která například v Bangkoku jezdila v šedesátých letech dvacátého století. Rozumím tomu tedy tak, že budoucnost Prahy vypadá jako Asie před šedesáti lety. Bez ironie – přesněji a odvážněji to zatím vyjádřil jen málokdo,“ píše publicista, scenárista a komik Luděk Staněk.
Ja si nemuzu pomoct. Ja tam vidim cyklo verzi tuk-tuku, ktera napriklad v Bangkoku jezdila v sedesatych letech dvacateho stoleti. Rozumim tomu tedy tak, ze budoucnost Prahy vypada jako Asie pred sedesati lety.
— Ludek Stanek (@LudekStanek) August 31, 2023
Bez ironie – presneji a odvazneji to zatim vyjadril jen malokdo. https://t.co/GBMMWGd13O
Vít Blaha se zaměřil spíše na to, jak draho tato ekologická doručovací sranda vyjde své cílové zákazníky. „Potom ta faktura z e-shopu pro pana Mirovského bude s eco green sexy městskou rikší podle jeho představ, vypadat nějak takto: Granule pro psy Brit Premium ... 819,- Kč, ekologická doprava PPL ... 1270,- Kč,“ dodává.
Potom ta faktura z e-shopu pro pana Mirovského bude s eco green sexy městskou rikší podle jeho představ, vypadat nějak takto:
— Vít Blaha (@vit__blaha) August 31, 2023
Granule pro psy Brit Premium ... 819,- Kč
Ekologická doprava PPL ... 1270,- Kč#WelcomeToTheBraveNewWorld https://t.co/l3BrbVXxnC
„Ten člověk to asi myslí vážně… Panebože,“ píše stručně a jasně na adresu politika Mirovského ekonom Pavel Kohout.
Ten člověk to asi myslí vážně… Panebože. https://t.co/SEzOstl5tP
— Pavel Kohout (@KohoutPavel) August 30, 2023
Záležitost v nemalé míře pobavila novináře Michaela Durčáka, který svůj názor jednoduše vyjádřil smíchy brečícími smajlíky.
???????????????? https://t.co/aJ5pmDwWSk
— Michael Durčák (@durcak_michael) August 31, 2023
„Perfektní, tento přístup prospěje i v medicíně – vyřeší se nedostatky léků, začneme zase přikládat pijavice a pouštět žílou, většina požadujících lékaře se asi vzdá, a tak i ubydou dlouhé čekací lhůty,“ rýpla si do Mirovského specialistka na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimáková, která tento krok rovněž považuje za zpátečnický.
Perfektní, tento přístup prospěje i v medicíně - vyřeší se nedostatky léků, začneme zase přikládat pijavice a pouštět žílou, většina požadujících lékaře se asi vzdá, a tak i ubudou dlouhé čekací lhůty.
— Margit Slimáková (@MSlimakova) August 31, 2023
Ondřej Mirovský byl členem dozorčí rady Technické správy komunikací hl. m. Prahy. Nominován byl do ní Piráty, kteří dlouhodbě bojují proti znečištění ovzduší z automobilové dopravy v centru Prahy, odkud se snaží auta vypudit, řešení těchto problémů hledají v podpoře MHD, mikromobility a pěší dopravy.
V letech 2014–2018 byl Mirovský zastupitel hlavního města Prahy. V loňských komunálních volbách Mirovský neúspěšně kandidoval za Zelené na starostu Prahy 7. Zároveň kandidoval do Zastupitelstva hlavního města Prahy z 23. místa kandidátky koalice Solidarita, kterou tvoří ČSSD, Zelení, Budoucnost a Idealisté, také však neúspěšně. Mirovský byl vůdčí osobností kampaně Zachraňme Letnou a angažoval se v boji proti hazardu a hernám v Praze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská