Česká republika pod vládou pětikoalice se zanedlouho ujme předsednictví Evropské unie, pomyslné žezlo převezme 1. července. V unii však Češi patří ke skeptičtější části, což dokazuje i to, že poslední volby do Evropského parlamentu měly účast necelých 28,72 % voličů. V EU se jednalo o druhý nejhorší výsledek, podobný nezájem projevilo Slovinsko a ještě méně zajímal Evropský parlament voliče na Slovensku, kde se k volbám nedostavila ani čtvrtina voličů.
Vláda zřejmě nebude své předsednictví příliš propagovat; ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek uvedl pro Seznam Zprávy, že vláda zrušila zakázku na nákup mediálního prostoru, kterou sama v březnu vypsala. Jako důvod uvedl úspory, ovšem mezi faktory v rozhodování údajně patřily i úvahy, zda má být reklama na předsednictví v médiích spadajících pod Mafru, která je součástí koncernu Agrofert.
„Vláda se rozhodla, že vzhledem k okolnostem a válce na Ukrajině není potřeba obecná reklama českého předsednictví v Radě EU. Taková zakázka byla v běhu, ale nebyla uzavřená, zrušili jsme ji,“ sdělil ministr s tím, že se tímto omezením reklamy ušetřilo 12 milionů korun. „Myslím, že pro rozhodování o zrušení této zakázky to nebylo podstatné,“ komentoval úvahy, zda vláda nechtěla dělat zisk Mafře.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas