V Česku se stejně jako v jiných zemích prosadily dovážkové služby typu Rohlik.cz, DameJidlo.cz, Foodora, Wolt a podobně. Ty měly žně zejména v době covidové epidemie, kdy dokonce platil zákaz si vyzvedávat jídlo z restaurací osobně.
Co ale některé zákazníky odrazuje, je cena. Někdy ani ne tak to, kolik je na cenovce uvedeno, jako spíše, jak je to zdůvodněno. Téma zvedl Tomáš Čupr, podnikatel a zakladatel společností DameJidlo.cz a Rohlik.cz. A to dotazem, zda lidem nevadí u služeb Foodora nebo Wolt platit „servisní poplatek“, který v jeho příkladu činil 29 Kč. „Víte někdo, za co to je? A nevadí vám to platit?“ ptal se.
Ja jsem vzdycky myslel, ze v e-commerce servisni poplatek = poplatek za doruceni (anzto doruceni je ten servis). @foodora_cz i @wolt_cz ted uctuji fee navic. Vite nekdo za co to je? A nevadi vam to platit? Ptam se pro kamarady co take maji e-commerce firmy :-)) pic.twitter.com/g35UAaXoSa
— Tomas Cupr (@tomcuprcz) May 19, 2024
Lidí, kterým poplatek vadí, se našlo víc než dost. „Už párkrát, když pršelo, jsem si naklikal oběd, a u tohodle poplatku to zavřel. Ať to zkoušejí jinde,“ svěřil se Tomáš Kafka. Od dalších zákazníků pak zněla slova jako „svinstvo“ nebo „prasárna“. „Od zavedení servisního poplatku jsem přestal dávat dýško. Ať si to interně vyřídí,“ sdělil Jiří Macich.
„Přestal jsem objednávat úplně,“ zmínil Lukáš Pernický s tím, že výjimku dělá při slevě u Bolt Foodu. Těch, které poplatky odrazují, je ale více. „Vadí. A je to důvod, proč jsem přestala přes ně nakupovat. Protože dát za oběd celkem třeba 440 Kč prostě ne,“ prohlásila Tereza Harmatová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta