„Vám těch 29 Kč nevadí?“ První výstřel Rohlik.cz proti Wolt.cz a Foodora.cz. Lidé naštvaní

20.05.2024 14:45 | Monitoring

„Nevadí vám to platit?“ zeptal se zakladatel serverů DameJidlo.cz a Rohlik.cz Tomáš Čupr ohledně takzvaného servisního poplatku 29 Kč, který účtují konkurenční služby Wolt a Foodora. Podle reakcí tyto servisní poplatky lidem skutečně vadí, některým natolik, že kvůli tomu tyto služby nepoužívají. Ovšem u Čuprových služeb byla zase vzpomenuta minimální hranice 749 Kč, od které je možné objednat. A obecně kde se různé poplatky vzaly.

„Vám těch 29 Kč nevadí?“ První výstřel Rohlik.cz proti Wolt.cz a Foodora.cz. Lidé naštvaní
Foto: Repro Youtube
Popisek: Reklama společnosti Foodora

V Česku se stejně jako v jiných zemích prosadily dovážkové služby typu Rohlik.cz, DameJidlo.cz, Foodora, Wolt a podobně. Ty měly žně zejména v době covidové epidemie, kdy dokonce platil zákaz si vyzvedávat jídlo z restaurací osobně.

Co ale některé zákazníky odrazuje, je cena. Někdy ani ne tak to, kolik je na cenovce uvedeno, jako spíše, jak je to zdůvodněno. Téma zvedl Tomáš Čupr, podnikatel a zakladatel společností DameJidlo.cz a Rohlik.cz. A to dotazem, zda lidem nevadí u služeb Foodora nebo Wolt platit „servisní poplatek“, který v jeho příkladu činil 29 Kč. „Víte někdo, za co to je? A nevadí vám to platit?“ ptal se.

Lidí, kterým poplatek vadí, se našlo víc než dost. „Už párkrát, když pršelo, jsem si naklikal oběd, a u tohodle poplatku to zavřel. Ať to zkoušejí jinde,“ svěřil se Tomáš Kafka. Od dalších zákazníků pak zněla slova jako „svinstvo“ nebo „prasárna“. „Od zavedení servisního poplatku jsem přestal dávat dýško. Ať si to interně vyřídí,“ sdělil Jiří Macich.

„Přestal jsem objednávat úplně,“ zmínil Lukáš Pernický s tím, že výjimku dělá při slevě u Bolt Foodu. Těch, které poplatky odrazují, je ale více. „Vadí. A je to důvod, proč jsem přestala přes ně nakupovat. Protože dát za oběd celkem třeba 440 Kč prostě ne,“ prohlásila Tereza Harmatová.

Další téma, na které v komentářích došlo, bylo, kde se takový poplatek vzal a jaký je jeho důvod. „Asi moc lidí využívalo předplatné, kde je doprava zdarma. Tak si to vynahradili servisním poplatkem, na který se samozřejmě předplatné nevztahuje. Komplikovaný, netransparentní a nesrozumitelný poplatek je samozřejmě naprosto neférová praktika a osobně jsem z toho důvodu (a taky protože kvalita doručování se primárně u Woltu neskutečně zhoršila), přestal předplatné využívat a objednávám minimálně,“ odhadl jeden uživatel.

„Tak to je běžná praxe businessově obdobně založených služeb. Doplním, že třeba Liftago klientovi přiúčtuje navíc ke každé akci 5 Kč na marketing a support,“ prozradil další podobnou praktiku jiný.

„Řekl bych, že s tím první přišlo Airbnb. Teoreticky by to ale mělo říct, kolik dostane restaurace/ubytovatel a kolik si bere platforma. Pak by to bylo i celkem užitečné. Jsem ale rád, že tu pár lidí zmínilo Megaknihy – balné tam přihodí jen pod čarou a mezi řečí. Oproti jejich praktikám je všechno transparentní,“ vyprávěl Michal Jirak.

Přidal i jeden příklad z oblíbené turistické služby, kde se kromě ceny za noc 3 463 Kč účtuje ještě poplatek za úklid 2 271 Kč a servisní poplatek pro Airbnb 5 121 Kč. A k tomu ještě daň 3 897 Kč.  

Ani Čupr neušel kritice, vzhledem k tomu, že minimální cena objednávky ve službě je 749 Kč. „Ale ale, ty máš doručení zdarma, ale nákup od 750, nebo doručení zdarma s premium členstvím, ale lidi musi platit u ast premium. Doprava zdarma není, nikdy nebude. Vše okolo je jen mlha. Každý to nějak zahrabe do ceny. Ty máš třeba předražené věci. Asi tak,“ vzkázal mu jeden zákazník.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Šebesta

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Stolování bylo vždy společenskou událostí, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseAlena F. , 20.05.2024 17:05:30
I ve školních zprofanovaných jídelnách. Děti se naučily umýt si ruce před jídlem, jak používat příbor, dozor se snažil, aby v jídelně probíhal přiměřený hovor a chování. V restauraci už to každý uměl do doby, než se v Mekáči začalo žrát rukama. Dovážková služba tak zákazníka zbaví slušnosti nemlaskat, nemluvit s plnou pusou, či netelefonovat. Může jíst v soukromí klidně jako prase, protože ho nikdo nevidí. A tak jako se vytratila kultura kultivovaného chování, konverzace, galantnosti a stylu, přibylo nekontrolovatelně žeroucích, nevychovaných rozteklých tlouštíků. Rozhlédněte se kolem sebe.

|  16 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…