Příští rok by se nám mělo lépe jezdit. Dálniční síť se totiž rozroste o 118 kilometrů nových úseků. V letošním roce přitom bylo zprovozněno pouhých 15,4 kilometru dálnic.
Slibované vysokorychlostní tratě však zůstávají stále jen v říši snů.
Šéf resortu dopravy Martin Kupka (ODS) pro server Novinky.cz uvedl, že v příštím roce půjdou do provozu dvaceti- až třicetikilometrové úseky.
Mělo by jít o pokračování jihočeské dálnice D3, dokončení písecké D4 a na Moravě úseky dálnic D48 u Bělotína a Frýdku-Místku, a D55 v úseku od Babic až k Bzenci. Letos se přitom moc nových dálničních úseků neotevřelo.
Co je však zatím k dispozici jen na papíře, je vysokorychlostní železnice.
Stát sice, jak píše server CNN Prima News, zahájil první kroky k realizaci vysokorychlostních tratí na Moravě, ale dokončení prvních kilometrů se stále odkládá. Poprvé by se cestující mohli svézt nejdříve v roce 2030.
Vysokorychlostní trať by měla vést mezi Prahou a Drážďany, dále mezi Prahou a Brnem i na koridoru mezi Ostravo a Prosenicemi. Jízdní doba mezi Prahou a Ostravou se zkrátí na necelé dvě hodiny.
A na novinky v resortu dopravě poukázal i ministr dopravy ve svém novoročním přání, které zaslal redakci ParlamentníhListů.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.