A máte smůlu. Erik Best napsal, jak zákazníci utrpí kvůli nové směrnici EU

30.05.2018 19:39 | Zprávy

Americký novinář žijící v Česku Erik Best ve svém pravidelném bulletinu The Fleet Sheet mluví o tom, jak nová pravidla Evropské unie o nakládání s osobními informacemi o zákaznících mohou leckterým firmám ušetřit hromadu peněz. Samozřejmě na úkor oněch zákazníků. V čem spočívá „díra“ v GDPR?

A máte smůlu. Erik Best napsal, jak zákazníci utrpí kvůli nové směrnici EU
Foto: Archiv PLTV
Popisek: Erik Best v pořadu Horké téma

Pro lepší vysvětlení začal Erik Best příměrem: „Podle mezinárodních účetních pravidel jsou bezplatné míle pro časté cestující leteckých společností a body z jiných věrnostních programů závazkem v rámci účetní rozvahy společnosti. Body musí být někdy v budoucnu proplaceny, stejně jako musí být splacena půjčka. Aerolinky a další provozovatelé věrnostních programů občas změní jejich podmínky, aby své závazky snížili. Oblíbenou taktikou je nechat body po uplynutí určité doby propadnout.“ Vzpomněl tak různé benefitní programy, kterými různé společnosti odměňují věrnost.

Původní text čtěte ZDE.

Vzápětí ale odhaluje vadu systému GDPR. Ten prý firmám poskytuje nový trik. „Zákazníkům, kteří do 25. 5. neodsouhlasili používání svých osobních dat, byly účty i s body smazány,“ píše Erik Best. Firmy prý přitom podle Besta mají pro kritiky jednoduchý protiargument. Nemohou dělat nic jiného. Pokud zákazník vysloveně nevyjádřil svůj souhlas, účet mu přece musel být zrušen! Inu, pravidla jsou pravidla.

Podle Besta to ukazuje na fakt, že firmy od svých zákazníků vyžadují loajalitu, samy ji ale nejsou schopny nabídnout. Novinář podotýká, že samozřejmě šlo zvolit jiný postup. Firmy například mohly zákazníkům zaslat výpis věrnostních bodů společně s jejich osobními údaji a požádat je, ať data do systému zadají znovu. „Ale to by nadělalo v účetní rozvaze nepořádek, že?“ trefuje se do skutečných motivů firem Erik Best.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Marek Korejs

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman potopil před kamerou Fialu: Drtivě prohraje volby. A ví to

20:52 Zeman potopil před kamerou Fialu: Drtivě prohraje volby. A ví to

Prezident Miloš Zeman v pořadu Jak TO je s moderátorem Markem Stonišem komentoval aktuální politické…