Aero chce urychlit dodávku nových proudových letadel, nabralo desítky zaměstnanců
14.09.2023 10:21 | Tisková zpráva
Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, posílila kapacity a spustila druhé směny na montážních linkách určených k výrobě nového sériově vyráběného letounu L-39 NG. Reaguje tak na velkou poptávku po oblíbených českých letadlech.
reklama
„Na dvou výrobních linkách našlo práci více než 40 zaměstnanců, kteří vyrábějí zadní část trupu a křídla letounu. Další asi dvě desítky zaměstnanců pracují ve výrobě v prodloužené směně. Aero dosud podepsalo objednávky na 34 letadel L-39 NG,“ informovala mluvčí společnosti Radka Černá, podle jejíchž slov se předání prvních kusů L-39 NG prvnímu zákazníkovi očekává do konce letošního roku.
„Navýšili jsme kapacity, abychom vyšli maximálně vstříc našim zákazníkům, kteří by rádi zkrátili termín některých dodávek, a zároveň abychom ve výrobě pokračovali dle plánovaného harmonogramu,“ uvádí Jan Čáp, viceprezident společnosti Aero Vodochody.
Na zkompletování jednoho letounu L-39 NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek. Aero spolupracuje se 400 dodavateli, z toho asi 35 procent z nich sídlí mimo Českou republiku. „Produkce Aero je tak výrazně ovlivněna dodavatelským řetězcem a schopností dodavatelů dodržovat nasmlouvaný časový harmonogram. Kvůli válce na Ukrajině jsme o některé dodavatele navíc přišli. Například dodavatele motorů, ukrajinskou firmu Motor Sič, jsme museli nahradit společností Williams International, která do L-39 NG vyrábí motor FJ44-4M. I pro jiné součásti letounu jsme museli najít nové dodavatele, což není v leteckém průmyslu snadné,“ vysvětluje Viktor Sotona, prezident a CEO Aero, s tím, že společnost se kromě posílení kapacit a otevírání nových dodavatelských kanálů zaměřuje též na modernizaci vlastní produkce a navýšení počtu strojů či zařízení potřebných k výrobě.
Podle mluvčí společnosti je letoun L-39 NG zcela nová generace dvoumístného podzvukového proudového letounu. „Kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti. Platforma L-39 NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise,“ uvedla Radka Černá.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.