Tento měsíc uběhlo již půlstoletí od chvíle, kdy čeští motoristé poprvé projeli první úsek dálnice D1 z Prahy do Mirošovic. Část hlavní české silniční tepny, která od té chvíle stále čeká na své dokončení, měřící tehdy zatím jen 21 kilometrů, první řidiči 12. července 1971 projeli dosti zvolněnou až vyhlídkovou jízdou, přesto se v tehdejším zpravodajství hovořilo o milníku předznamenávajícím dopravní rozmach.
„Dálnici už máme. Pravda, zatím ji přejedete dřív, než stihnete vykouřit jednu cigaretu, ale už můžete snít o tom, jak sundáte nohu z plynu až v Bratislavě,“ doslechli se diváci při sledování milníku ve zpravodajství během sedmdesátých let. Příliš věcí se od té doby nezměnilo, nohu z plynu je většinou potřeba sundávat již při nájezdu z nedokončeného okruhu v Praze, snad jen těch cigaret dnes během cesty můžete zvládnout vykouřit i celou krabičku.
Své o tom vědí i lidé, kteří udělají taktickou chybu a naplánují si cestu za prázdninovou rekreací přes hlavní českou dopravní tepnu přes den, o každodenních dojíždějících ani nemluvě. Přes prázdniny se rekonstruuje 41 kilometrů D1 ve čtyřech úsecích, přičemž každý z úseků většinou přináší nemalé zdržení. Šťastlivější se pomalu posunují, občas však dojde i na chvíle, kdy si lze uprostřed dálnice dopřát nechtěnou přestávku od řízení a bez problémů vypnout motor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.