Ať si Němci ze sbírky koupí letadlo a vozí si migranty z Afriky přímo. Marian Kechlibar píše o kauze kapitánky výlovné neziskovky

03.07.2019 16:16 | Zprávy

Matematik Marian Kechlibar se na svém webu vyjádřil k případu lodi Sea Watch 3, která přes zákaz italských úřadů přistála na Lampeduse.

Ať si Němci ze sbírky koupí letadlo a vozí si migranty z Afriky přímo. Marian Kechlibar píše o kauze kapitánky výlovné neziskovky
Foto: Archiv MK
Popisek: Matematik a publicista Marian Kechlibar

„Na obranu zatčené kapitánky Carole Racketeové povstali v SRN aktivisté, od (vcelku očekávatelných) Zelených až po evangelickou církev. Hlavní akci vedou dva televizní moderátoři, Jan Böhmermann (to je ten, který se dostal do problémů kvůli posměšné písni na Erdogana) a Klaas Heufer-Umlauf.

Oba natočili asi pětiminutové video s názvem ‚Kdo zachraňuje životy, není zločinec‘ a vyzvali občany k zasílání příspěvků na podporu Caroly Racketeové,“ píše Kechlibar. 

„V Itálii samotné má situace spíš opačný efekt, protože kapitánka při svém přistání ohrozila malý člun finanční stráže, který blokoval přístup k molu a před podstatně větší Sea Watch 3 musel urychleně uhnout. Jelikož na Twitteru situaci komentuje i německý ministr zahraničí Heiko Maas, může z toho být zajímavá diplomatická roztržka,“ uvedl.

Původní text ZDE.

Následně uvedl, že mezinárodní normy ohledně záchrany životů na moři nebyly nikdy zamýšleny jako prostředek k ustavení masivního koridoru pro beztrestné pašování lidí mezi kontinenty. „Jejich smysl je zcela jiný a dlouho fungovaly vcelku dobře. Etablování migračních mafií na jejich podkladě je nečekaný vedlejší efekt, navíc poměrně čerstvého data,“ zmínil a rozhovořil se o vedlejších efektech.

„Pokud Němci opravdu tolik stojí o dovoz lidí z Libye, nemají podle mého názoru žádné právo požadovat po Itálii, aby tomuto záměru sloužila jako tranzitní země. Dneska existují letadla, takže přímému dovozu zájemců z Tripolisu až do Berlína technicky nic nebrání. Neměli by fanoušci Jana Böhmermanna raději vybrat peníze na dedikovaný Airbus?“ zeptal se závěrem Kechlibar a dodal, že ministr Maas by mohl čekat s kytkou na letišti na každý spoj. 

„Bylo by to daleko poctivější než ta současná metoda ‚Sahara – Libye – dřevěný člun – neziskovka, která je tam úplnou náhodou a rozhodně se s nikým nekoordinuje – hádky se Salvinim – rozdělování běženců po celé Evropě‘. Při které se opravdu občas někdo utopí nebo padne žízní v poušti,“ uzavřel.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

21:34 Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

Šéfové českých tajných služeb vyjádřili nespokojenost s kontroverzní sbírkou na plastickou trhavinu …