Kraj také přijal nabídku železničního dopravce GW Train Regio, který bude v týdnu od 7. do 11. ledna mimořádně zastavovat v zastávkách Stebno a Petrohrad.
„Chtěl bych poděkovat dopravcům za vstřícnost, díky které jsme během jednoho pracovního dne dokázali zajistit maximum možného pokrytí autobusových linek. Cestujícím na Vejprtsku mohu slíbit, že se ve spolupráci s dopravcem budeme snažit v co nejkratší době rozšířit dopravu do původního stavu,“ řekl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek (KSČM).
Společnost TD BUS, která v těchto oblastech jezdila, měla s krajem už dřív spory. Ve čtvrtek oznámila, že odstupuje od smlouvy s krajem a její autobusy v pondělí vůbec nevyjedou. Autobusová doprava je přitom pro více obcí jedinou alternativou, vlaky ve všech obcích nejezdí.
TD BUS si stěžuje, že mu kraj dostatečně nekompenzuje náklady spojené s dopravou. Kraj to odmítá. „TD BUS požaduje jakékoliv navýšení prostředků oproti současně zasmluvněným hodnotám, aktuálně v dopise zmiňuje částku cca šest mil. Kč – nevíme, z jakých podkladů toto vychází," sdělila na dotaz ČTK Fraňková.
Komínek označil odstoupení TD BUS od smlouvy s krajem za protiprávní. „Obsah té výpovědi je zcela nesmyslný, společnost TD BUS na nás nárokuje finanční prostředky, na které nemá v žádném případě nárok. Pokud společnost TD BUS poruší v pondělí smlouvu a Ústecký kraj jí dá jednorázovou výpověď, tak budeme od prvního dne nárokovat veškerá navýšení, která nám tímto vzniknou,“ uvedl Komínek.
Do dvou týdnů by měl kraj podle mluvčí Fraňkové uzavřít dlouhodobé smlouvy s většími dopravci. Náklady na zajištění dopravy zatím podle mluvčí nelze vyčíslit, protože kraj zatím zkoumá trh.
„Zjednodušeně lze říci, že současná cena za jeden km u dopravce TD BUS a.s. – na základě jejich nabídky ve veřejné soutěži – je cca 30 Kč, aktuální běžná cena na trhu je cca 38-45 Kč. Předpokládáme, že se s cenami u příležitostné dopravy budeme pohybovat v obdobné úrovni,“ sdělila ČTK.
Kraj už po firmě provozuje prostřednictvím vlastní dopravní společnosti dopravu ve všech dalších částech kraje. Podbořansko, Vejprtsko a Louny-západ byly posledními oblastmi, kde TD BUS po stálých neshodách s krajem jezdil. Kraj nedávno uložil společnosti za neplnění smlouvy pokuty několik desítek milionů korun, jsou ale podle Komínka těžko vymahatelné.
TD BUS tvrdí, že Ústecký kraj dlouhodobě nekompenzuje oprávněné náklady poskytovateli veřejných služeb, a tudíž dlouhodobě likviduje soukromý sektor v dopravě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk