Část dětí budou dohánět to, co ztratily. Covid podle něj bude mít dopad na nerovné vzdělávání. Ti, co byli znevýhodněni před covidem, po covidu budou znevýhodněni ještě více, uvádí ekonom. „Já si myslím, že to výrazně zvýší nerovnosti,“ dodal s tím, že covidové ztráty jsou často neviditelné a projeví se především v budoucnosti, tedy na budoucím výdělku současných dětí. Podle svých slov je větší pesimista než zbytek veřejnosti. Odhaduje, že dětí, které jsou hodně pozadu a nebudou stačit tempu ostatních žáků, bude ještě více, než jak uvádí ve statistikách Česká školní inspekce. Čísla jsou spíše podhodnocená. Podle inspekce pak dětem bude trvat celý školní rok znalosti dohnat, moderátorku zajímá, zda tu šanci vůbec mají. „Jsou dvě klíčové věci, čas a lidé,“ odpověděl s tím, že by se děti měly naučit novou látku a část dětí ještě dohánět, co ztratila. „Ti učitelé už tak toho mají nad hlavu, natož ještě doučovat,“ dodal vysokoškolský pedagog.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
COVID
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: sla
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.