Mnohé personální zvraty v hnutí ANO jsou v poslední době motivovány právě střetem „jedničky“ a „dvojky“ hnutí. Třeba ministr dopravy Dan Ťok před prázdninami již i veřejně dával najevo, že je smířen se svým koncem na ministerstvu. Pak se ale sešel s Andrejem Babišem, a nejen že neodešel, ale naopak dostal volnou ruku k radikálním čistkám zejména v Českých drahách.
Doprava, a České dráhy zejména byly totiž dlouhodobě rajónem druhého muže ANO Jaroslava Faltýnka. Klíčové funkce ovládal přes Milana Ferance, svého dlouholetého obchodního souputníka, i další lidi. A tato skupina si připsala řadu podivných transakcí.
Například když za maličkou brněnskou firmu Chaps, poskytující drahám software na prodej jízdenek, dala jejím původním majitelům 400 milionů korun. Premiér Babiš se prý snažil, aby obchod neproběhl, nebo aspoň proběhl až po sněmovních volbách, ale Faltýnkovi lidé si prosadili svou a medializace případu ANO poškodila.
Podobný model měl být uplatněn při odkupu minoritního podílu v ČD-Telematica, na kterém měl vydělat jiný Faltýnkův přítel.
Vrcholem pak mělo být obsazení funkce ministra dopravy. Před sestavováním druhé Babišovy vlády měl Faltýnek na místo Dana Ťoka hned dva favority. Jedním byl Tomáš Koranda, šéf stavební firmy Hochtoef, druhým Tomáš Drmola, náměstek ze Správy železniční a dopravní cesty. První je podle Neovlivni.cz Faltýnkovým přítelem, druhý spolužákem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav