Balíček jako show: Vládní tiskovku ladila návrhářka, Jurečka vyhodil miliony za průzkumy, zjistila Bobošíková

16.05.2023 20:36 | Ze sítí

Co vše obnášely přípravy na vládní tiskovku, kde byla veřejnost seznámena s obsahem konsolidačního balíčku, jehož součástí je i důchodová reforma, kvůli které šly z peněz daňových poplatníků miliony na průzkumy veřejného mínění. Jana Bobošíková si také posvítila na lživé tvrzení z úst „expertky“, která na tiskové konferenci vystoupila.

Balíček jako show: Vládní tiskovku ladila návrhářka, Jurečka vyhodil miliony za průzkumy, zjistila Bobošíková
Foto: repro YouTube kanál Institut svobody a demokracie
Popisek: Zakladatelka Institutu svobody a demokracie Jana Bobošíková

Moderátorka Jana Bobošíková začíná zajímavostí, jak se nejen vládní představitelé připravovali na klíčovou tiskovou konferenci k ozdravnému plánu veřejných financí po stránce vizuální. „Šlo spíš o marketingovou show než o skutečné vysvětlení a zdůvodnění ozdravného plánu. Jedna z vystupujících, Helena Horská z Národní ekonomické rady vlády a z poradního týmu pro přípravu důchodové reformy, uvedla, že ladila oblečení se svou návrhářkou,“ popisuje publicistka.

Cílem vizáže Horské prý bylo především moc nedráždit: „Původně jsem chtěla červenou, návrhářka mi ale doporučila vzít si na sebe spíše modrou, která není tak agresivní,“ uvedla ke svému outfitu na vládní tiskovku Horská.

Bobošíková se spíše pozastavila nad Horskou a její účastí na vládní tiskové konferenci: „Modrá barva patrně není agresivní, ale poněkud zvláštní, nevím, zda agresivní, nebo nekompetentní je, že součástí tiskové konference vlády této země jsou lidé bez jakékoli politické odpovědnosti, kteří přesvědčují o nezbytnosti nižšího navyšování penzí,“ pozastavuje se Bobošíková.

Ekonomka Horská, která o sobě hovořila jako o „expertce“, podle Bobošíkové až takovou expertkou nebude, pakliže na vládní tiskové konferenci lživě tvrdila, že Česká republika má nejnižší míru nezaměstnanosti v Evropě. „Nižší míru nezaměstnanosti než Česká republika má třeba Nizozemsko, Dánsko, Rusko nebo Švýcarsko,“ opravuje Horskou moderátorka.

Někteří lidé také vypozorovali, že Horská svůj outfit doplnila o přívěsek na krk v podobě chemického vzorce halucinogenní drogy LSD. Pro novináře, kteří na tuto skutečnost upozornili, pak na sociální síti zveřejnila fotku s outfitem s nápisem, který měl být zároveň i vzkazem, ve znění „fuck you“. Bobošíková jí v rámci tiskové konference přisoudila roli pouhého „maskota v neagresivním modrém outfitu“, nikoli roli nezávislé expertky a ekonomky Raiffeisenbank, jak ji veřejnoprávní televize představila.

Poté se přesunula k samotné důchodové reformě: „Máme před sebou doslova učebnicový příklad toho, co se děje ve chvíli, kdy vládne pět programově nesourodých stran, držených pouze tmelem moci a nenávisti k Babišovi. Marketingem, kampaněmi, outfity a prezentacemi se zakrývá chybějící jasný směr a prázdnota vládních kroků,“ dodává Bobošíková.

Představená důchodová reforma neobsahuje řadu slibovaných věcí, které byly v původním programovém prohlášení vlády. Například nezavede příspěvek dětí na důchod rodičů, jak tvrdila. „Navíc jsme se dozvěděli, že důchodová reforma nebyla představena celá a zbývající část se dozvíme ve druhé polovině roku,“ upozorňuje Bobošíková.

V tomto kontextu poukazuje, že Ministerstvo práce a sociálních věcí svá tvrzení, že je důchodová reforma nezbytná a proč přišla až v květnu, opírá o průzkumy veřejného mínění.

„Před oznámením tzv. důchodové reformy daňoví poplatníci zaplatili statisíce společnosti STEM hned za tři průzkumy veřejného mínění. Vyplývá z nich, že než se vláda vůbec k nějakým krokům odhodlala, vypouštěla balónky a testovala, jak na ně budou voliči reagovat.

V prosinci loňského roku zaplatilo Ministerstvo práce a sociálních věcí Mariana Jurečky téměř 400 tisíc korun za průzkum na téma ‚podpora zvažovaných opatření v rámci připravované důchodové reformy‘.

Na jaře pak vznikly za 800 tisíc korun dva další průzkumy. A sice vnímání důchodové reformy a jejích klíčových prvků u různých věkových skupin a srozumitelnost a podpora všech aktuálně zvažovaných opatření důchodové reformy,“ přibližuje Bobošíková. Až po těchto průzkumech se lidé dozvěděli, jak přibližně bude důchodová reforma vypadat s tím, že zbytek se mají dozvědět do konce tohoto roku.

A protože se názory veřejnosti musejí podle ministra Jurečky sledovat, uzavřelo jeho ministerstvo také smlouvu s agenturou Kantar za 1,7 milionu korun na týdenní monitorování sledující vývoj tvorby názorů na důchodovou reformu v čase, předčítá Bobošíková z uzavřené smlouvy.

„A protože je pro tuto vládu občan evidentně cíl a oběť marketingové komunikace, bude Jurečkovo ministerstvo za peníze daňových poplatníků důchodovou reformu propagovat v televizi, v rádiu, na serverech, v tisku či venkovních reklamních plochách. Jen za nákup mediálního prostoru uzavřel ministr Jurečka z KDU-ČSL smlouvu na téměř 17 milionů korun,“ vyčísluje moderátorka pořadu Aby bylo jasno.

Na to, jaký bude obsah komunikační, marketingové a PR kampaně k propagaci cílů důchodové reformy, bude uzavřena další smlouva za téměř 2,5 milionu korun.

„Prostě jak říká lidovecký premiér Jurečka: ‚Reklama funguje,‘“ dodává Jana Bobošíková.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…