Zatočí ve svém rezortu s korupcí? Nový ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta chce prověřit všechny smlouvy ministerstva dopravy a závazky z nich plynoucí. Řada smluv je podle něj nemravná, jako příklad uvedl kontrakt se společností Kapsch, která provozuje tuzemský mýtný systém.
„Za právní služby budeme utrácet velké peníze," sdělil ministr, který jinak nařídil ve svém resortu důsledné šetření. Je přesvědčen, že smlouva s Kapschem je podezřelá. Kapsch získal před lety zakázku na výstavbu a provoz mýtného systému, celkem za 22 miliard korun, různé dodatky uzavřené později mu však zajišťují další příjmy.
Lobbisté se už pustili do útoku, Bárta jmenoval Rittiga
Bárta nyní zastavil všechny tendry svého úřadu a podřízených organizací, vyjma nákupu soli na zimu a traktorů pro zimní údržbu. Oba tendry už nechal prověřit a například sůl se bude tentokrát nakupovat prostřednictvím internetové aukce„V tomto resortu nebude zakázka, na kterou bych se důkladně nepodíval," řekl ministr.
Kromě toho, že považuje řadu zakázek ministerstva za netransparentní, Bárta rovněž informoval, že je pod tlakem lobbistů. „Vyskytují se zde lidé, kteří mají tendenci ovlivňovat tendry i mojí osobu," podělil se ministr o první zkušenosti s vlastním úřadem. Jako příklad jmenoval podnikatele Iva Rittiga, který ovládá řadu luxusních obchodů na pražské Pařížské ulici. Rittig měl výborné vztahy s Petrem Bendlem, bývalým ministrem dopravy.
Čtěte také:
Ministr Bárta podá na odvolaného Bazalu trestní oznámení
Kapsch píše: Odložení projektu dálničních vinět jen tak nenecháme
Rath: Kalousek má jméno Kapsch "vytetováno na čele"
Foto: Hans Štembera
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih