„Nový předseda bude stát před úkolem hejtmanských voleb a bude mít mnoho práce, v které jsem já neuspěl. A úplně natvrdo říkám, že nechci nést odpovědnost za takovýto úkol," řekl Bárta deníku Právo.
Vedu je jako mongolskou hordu
Redaktor Bártu nazval všudybudem, co vše komentuje od A do Z. Podle Bárty je to ale manažerský styl, který dnes obecně vítězí. Jeho principem je volný styl vedení a každý manažer je za to odpovědný, což je prý důležitější než formální status takového manažera.
Stejné je to i v politice, kde je na neustále vznikající problémy rychle reagovat. „Já se cítím jako zodpovědný politik, nebojím se říci zodpovědný manažer, který tam, kde cítí, že je problém, tak se snaží tím směrem vyrazit," tvrdí Bárta.
Tento systém by se podle Bárty mohl přirovnat k mongolské hordě.
V čele ČSSD Haška. Je to menší zlo
Bárta zároveň komentuje dění kolem volby nového lídra ČSSD. Bárta se podle svých slov snáze shodne s Michalem Haškem než s Bohuslavem Sobotkou. „Dělat reformy s levičákem typu Haška bych považoval za mnohem a mnohem obtížnější než reformy dělat s Nečasem a Kalouskem," řekl Bárta Právu.
Vůči dohodě s ČSSD i v případě důchodové reformy zůstává opatrný. Věci veřejné mají požadavky, které koalice musí schválit.
„My vítáme každý nástroj, jak do systému přivést více peněz. Dnes stát vše, co vybere, dá na důchody a ještě musí 35 miliard přidávat z rozpočtu. Komerční pilíř je filozofická změna v tom, že do systému budou přibývat prostředky, které se ale spotřebují za dvacet třicet let," oceňuje Bárta návrhy koalice.
Výsledek jednání by měl být znám do čtyř týdnů. Podle Bárty je zároveň potřebné nastartovat reformu zdravotnictví.
Audit na Bendu a Oulického
Bárta dříve prohlásil, že šéfové Ředitelství silnic a dálnic v Ústeckém kraji kryjí stavební firmy z hlediska jejich nelegální činnosti a pak za to dostávají peníze od kmotrů jako Petr Benda (ČSSD) nebo Patrik Oulický (ODS).
„Audit na Ředitelství silnic a dálnic prokázal, že byly propláceny aktivity, které se nikdy neuskutečnily, docházelo k manipulaci s bankovními příkazy," vysvětluje Bárta. Prý jsou pochybnosti o tom, že ŘSD překračovalo své kompetence v přijímání zakázek.
O Bendovi a Oulickém se prý dozvěděl od zaměstnanců na ministerstvu dopravy, kteří ho před nimi varovali. „Sorry, víc informací je otázkou trestního oznámení, které budeme mimochodem nově rozšiřovat," dodává k případu.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe