List China Daily, anglicky psaný deník vlastněný Ústředním oddělením propagandy Komunistické strany Číny, uvítal navázání další německé automobilky Volkswagen, pod kterou spadá i Škoda, s čínskou Xpeng. Generální ředitel Xpengu He Xiaopeng k dohodě poznamenal, že dokazuje ochotu Číny sdílet své automobilové technologie se světem. Server deníku v této souvislosti připomněl, že Volkswagen Group minulý měsíc dosáhla dohody o koupi 4,99procentního podílu v čínském startupu Xpeng na výrobu elektrických vozidel (EV) a společném vývoji dvou modelů EV pro čínský trh. „Dohoda přitáhla velkou pozornost, protože umožnila Volkswagenu přístup k technologiím Xpengu, včetně pokročilého jízdního asistenčního systému (ADAS), v jeho snaze proniknout na rychle rostoucí čínský trh EV,“ uvedl list.
Podle ředitele Xpengu je dohoda s Volkswagenem výhodná pro obě strany, protože německá automobilka ušetří čas při slaďování hardwaru se softwarem ve vozech a čínská firma získá za partnera silnou evropskou automobilkou se zavedenou značkou, což zlepší image celé firmy.
Není přitom bez zajímavosti, že německá automobilka raději s výrobou svých vozů zamíří do Číny, než aby otevřela nový podnik v Česku, kde se nacházejí velké zásoby lithia tolik potřebného k výrobě elektromobilů.
Server Merkur.de připomněl, že trh s elektromobily se v poslední době dostal do problémů. Mimo jiné kvůli tomu, že se od počátku roku snížil ekologický bonus, na který se řidiči mohli těšit při koupi elektroauta. Bez bonusu již o tyto vozy není tak velký zájem.
Člen představenstva VW Patrik Andreas Mayer otevřeně přiznal, že bez obchodů s Čínou by koncern VW jen těžko dosahoval zisků. Ty v tuto chvíli činí zhruba tři procenta. Firma si přitom před časem sama stanovila, že by ziskovost chtěla dostat na 6,5 procenta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák