Bývalý Vondrův náměstek měl pěknou trafiku. Teď mu ji Stropnický zrušil

22.02.2014 9:25 | Zprávy

Bývalý náměstek ministra obrany Michael Hrbata bude muset opustit Univerzitu obrany, kde působil jako zástupce rektora pro investiční rozvoj. Ministerstvo od 1. března 2014 jeho pozici zruší.

Bývalý Vondrův náměstek měl pěknou trafiku. Teď mu ji Stropnický zrušil
Foto: red
Popisek: Exnáměstek ministra obrany Michael Hrbata

Hrbata byl ve své funkci od 1. června minulého roku. Jako bývalý náměstek ministra obrany pro personalistiku neměl žádného konkurenta. Škola nevypsala výběrové řízení, protože se prý nejednalo o místo akademického pracovníka.

Ukázkový příklad trafiky, tvrdí nový ministr Stropnický

Na kontroverzní umístění někdejšího náměstka upozorňovaly Lidové noviny. Nyní si na to došlápl nový šéf resortu Martin Stropnický (ANO). „Vytvoření této pozice bylo ukázkovým příkladem trafiky pro bývalého poslance a náměstka,“ komentoval pro LN.

Hrbata má po skončení nárok na odstupné ve výši tří měsíčních platů. Jedná se o zhruba 150 tisíc korun.

Práci náměstka se přezdívalo yetti. Všichni o ní mluvili, ale nikdo ji nikdy neviděl

Úkolem Hrbaty bylo rozvíjet univerzitu. Měl mít například na starosti výstavbu moderního multifunkčního bloku v kasárnách Jana Babáka za 400 milionů korun. Od léta minulého roku se ovšem nic nedělo. Mluvčí školy Vladimír Šidla tvrdí, že je připravena veškerá dokumentace a získána potřebná povolení.

Hrbata tedy zanechá podobný odkaz jako na ministerstvu, kde měl zavádět armádní kariérní řád. „Novému systému se začalo přezdívat yetti. Všichni o něm mluvili, ovšem nikdo ho nikdy neviděl,“ prohlásil s nadsázkou jeden z velitelů. Hrbata se do pozice náměstka dostal za Alexandra Vondry, poté, co v roce 2010 neobhájil svůj poslanecký mandát.

Náměstek pro personalistiku se tak nejvíce proslavil zájmem o vojenské důchodce a hroby československých vojáků ve světě. Za to si prý od úředníků vysloužil přezdívku „Hrobata".

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Penny Market prý „očipoval“ máslo

12:44 Penny Market prý „očipoval“ máslo

Stává se z másla luxusní zboží? Napovídat tomu může chování některých obchodníků, kteří již do regál…