Ministr Ťok je nejdéle sloužícím ministrem dopravy v moderních dějinách České republiky, a to i navzdory tomu, že je často kritizován. „Ironický profil na Twitteru, který si z vás dělá srandu, má o třetinu vyšší sledovanost než váš oficiální profil,“ zeptal se hned na úvod moderátor Tomáš Pancíř.
Ťok se nadechl a začal odpovídat.
„Je třeba oddělit dva světy – virtuální svět, mediální svět a normální svět. Já když přijdu do obchodu, tak mě často lidé chválí a říkají, že to dělám dobře. Ta D1 se zpolitizovala... Samozřejmě každý řidič, když musí stát někde v koloně, no tak ho to netěší a kdo je první na ráně, tak to je ten ministr dopravy,“ upozornil Ťok.
Má pocit, že neodvádí špatnou práci, jen dělá práci, kterou jeho předchůdci odkládali. „Já to beru tak, že člověk, který je frustrovaný z toho, že někde stojí, je frustrovaný... Je to stinná stránka politiky. Kopnout si do vás může kdokoliv,“ posteskl si.
Pár slov poznamenal i k situaci na dálnici D11, kde konsorcium firem odstoupilo od projektu. Ministr však doufá, že se s vítězem tendru nakonec dohodne. Zdá se mu totiž, že firmy chtějí jen navýšit cenu za stavbu dálnice a na to stát nemůže jen tak přistoupit, neboť musí chránit peníze daňových poplatníků. Ministr je však připraven s firmami jednat. „Pokud zítřejší jednání nedopadne dobře, no tak přemýšlíme nad plánem B,“ podotkl ministr.
Poslední dobu je také stále častěji kritizován za to, že v loňském roce otevřel jen čtyři kilometry dálnic. On prý ale nemohl otevírat více kilometrů, když jeho předchůdci žádnou stavbu nezahájili. Hnutí ANO přitom resort dopravy ovládá už pět let. Pravá dálniční žeň podle Ťoka přijde v letech 2020, 2021 a 2022, až se budou otevírat stavby, které v roce 2015 a později otevíral právě Ťok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp