Vláda Andreje Babiše na konci prosince spustila očkování populace proti nemoci covid-19. Ale zatímco v Izraeli byly za pár dní očkovány statisíce lidí, v České republice jde jen o tisíce. A řada lidí dává najevo, že vakcíně vůbec nevěří. Změnit to měl mimo jiné i reklamní spot, kterým chce vláda přesvědčit lidi, že očkování má smysl.
Herec Jan Přeučil tu recituje část básně Jiřího Wolkera Jitřní píseň.
„Nesmělé jitro do tváří nám dýchlo, snem volných lesů, luk a dávných hor.
Vše divou vírou v duši naší ztichlo, i bolest krvavá i těžký vzdor,“ přednáší ve spotu procítěně slavný český herec.
Jeho zvučný hlas doprovázejí obrazy z české krajiny, záběry na zdravotníky bojující s nemocí covid-19 i pohled na maminky, které objímají své děti.
V závěru spotu Přeučil deklamuje „Snad plakali jsme – ale teď chcem žít. A budeme. Tak jako dřív! Díky očkování.“
Celý reklamní spot trvá třicet vteřin.
Robert Němec na serveru YouTube zveřejnil video, na kterém popsal, jak by měla vypadat správná reklama a co všechno je na vládním spotu o očkování špatně.
K tomu, aby občan či zákazník učinil konkrétní věc, musí být silně motivován. A pak je prý třeba v reklamě zdůraznit ještě jednu věc. Lidé by podle Němce měli v první řadě mít pocit, že cesta k tomu nechat se očkovat bude jednoduchá. Pokud bude zákazník, nebo v tomto případě občan, vědět, že to, co má udělat, je jednoduché, udělá to tím spíš.
Když někdo připravuje reklamu, měl by si navíc umět představit, co může lidi odrazovat od toho, k čemu je chce motivovat, a s pomocí reklamy jim má pomoct tento bod překonat.
Nesmí se zapomínat ani na to, že dvacátníky osloví asi něco trochu jiného než šedesátníky. Jinými slovy, je třeba si rozmyslet, na jakou skupinu obyvatel má reklama cílit.
„A pokud je cílovou skupinou obyvatelstvo České republiky, tak si ten velký segment musíte rozdělit na několik menších segmentů a u každého toho segmentu si pak zhruba říct, jaké problémy ti lidé mají, co řeší a co jim brání nechat se očkovat. A pak tyhle problémy řešit s každou tou skupinou zvlášť,“ vysvětloval Němec. „Nemůžete mít jednu reklamu pro všechny obyvatele České republiky. Takhle to bohužel nefunguje,“ dodal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp