„U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové volenka! Dámy, zadejte se! Naše černá dvanáctka čeká třeba právě na vás!“. Tato slova doprovázená obrázkem spoře oděné slečny na reklamě rodinného pivovaru Bernard vyvolala na sociálních sítích kontroverzní reakce.
Řada z nich na sociální síti útočí na reklamní tvůrce s dotazem, jestli bylo jejich záměrem umístění v soutěži Sexistické prasátečko, která pravidelně uděluje anticeny za nejsexističtější reklamy. Jiní uživatelé zase reklamu označují za rasistickou.
Reklama na pivo Bernard. Zdroj: Facebook
Na Facebooku dokonce už vznikla i skupina s názvem „Bojkot piva Bernard“. K té se ale připojily zatím jen čtyři desítky lidí.
Celý text je ZDE
Pivovar si ale i přes silnou kritiku za svou reklamou stojí. „Rozhodně se nejedná o rasistickou nebo sexistickou reklamu a už vůbec nijak nesouvisí se současnou velmi tragickou situací ve světě. Tuto reklamu používáme již dva roky, ovšem tento styl je známý již více než 80 let. Jedná se o retro reklamu ve stylu amerických pinups girls, která je ve světě velmi populární již mnoho desetiletí a využívají ji takové firmy jako například Coca cola, Lucky Strike a podobně,“ uvádí v oficiální reakci pivovar.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam