Lživé e-maily by se podle analytika daly přirovnat k facebooku starší generace. Generace střední a mladší, ve věku pětačtyřiceti let, je na facebooku silně přítomná, a starší generace je už dnes plně elektronizovaná. „E-mail je pro ni zásadní. Dobře odpovídá jejich mediálnímu návyku, protože dopisy jsme ještě psávali všichni,“ vysvětlil a dodal, že starší generace silně používá e-maily, podobně jako mladší a střední generace používá sociální sítě. Ale míra dosahu e-mailů je něco, co bude třeba zkoumat.
Kdo takovým lživým e-mailům uvěří, to prý vůbec nesouvisí se vzděláním. „Varoval bych před představou, že to je doména nevzdělanosti. Ve výzkumech se spíše ukazuje, že úspěšnější jsou lživé e-maily, které přinášejí nějaký pocit ohrožení nebo zaručené senzační zprávy,“ upřesnil Šlerka v rozhovoru pro iROZHLAS.cz a doplnil, že, že jim uvěří snáze ti, u nichž jsou typické spíše povahové rysy jako podezřívavost vůči světu anebo nedůvěra vůči oficiálním médiím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab