Přínosem kampaně proti rasismu a nenávisti je podle někdejšího ministra pro lidská práva Jiřího Dienstbiera (ČSSD) posilování tolerance ve společnosti, čelení násilí a nenávisti v jakékoliv podobě. Odborníci však tvrdí, že jde o vyhozené peníze, které mohly být využity jinak.
Projekt, jehož součástí je, jak tvrdí Dienstbier, i vyvracení mýtů, stereotypů a hoaxů, realizuje Agentura pro sociální začleňování. Funguje od roku 2014 a měl skončit loni, byl však prodloužen do konce letošního dubna.
„Šíření HateFree postojů cestou uměleckých akcí se zdá příliš deklaratorní na úkor projektů, kde se lidé rozdílného smýšlení učí spolupracovat nebo aspoň diskutovat,“ kritizuje pro MF Dnes projekt například generální ředitel Donath Business & Media Michal Donath. Stejně tak nad tím přemýšlí i ředitel společnosti Manage Social Jakub Hrabovský, jenž se domnívá, že umělecké projekty jsou pro většinovou společnost poměrně vzdálená věc. „Nabízí se proto otázka, zda v tomto směru HateFree nepřesvědčuje už přesvědčené,“ dodal.
MF Dnes pak zároveň upozorňuje na to, že vedoucí projektu Nikola Křístek zároveň působí ve sdružení AISIS, které si jako jediný uchazeč přišlo ve veřejných zakázkách na pět milionů korun. Podle Křístka se však o střet zájmů nejedná. „Informace o působení pana Křístka v organizaci, která v minulosti získala dotace od Úřadu vlády, je pro mne nová a překvapivá. Požádám o její důkladné prověření a posouzení vedoucího Úřadu vlády,“ zareagoval však pro deník nový ministr pro lidská práva Jan Chvojka (ČSSD). Prý tuto situaci nepovažuje za standardní.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef