Lipovská vzpomíná, že obdobná situace s cenami másla tu již byla v roce 2007, tehdy se však růst zastavil na 37 korunách. Letos průměrné ceny poprvé v historii překročily 50 korun za kostku.
„Cena zboží na volném, neregulovaném trhu je určena poptávkou a nabídkou. Čím více zboží poptáváme a čím méně je ho na trhu, tím dražší bude. Základní poučka z učebnic ekonomie platí i v případě másla. Poptávka po něm v posledních letech prudce roste,“ píše Lipovská a poukazuje na pseudovědecké zprávy, jež způsobily obrat ve spotřebitelských zvyklostech Evropanů. Dnešní marketingově vědecké pamflety totiž podle ní zdůrazňují jeho blahodárný vliv.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef